بوی وطن می آید
1396-12-04
باران باش
1396-12-04

یک سوال مهم

یک سوال مهم وجود دارد که باید آن را در زندگی، از خودمان بپرسیم، در مواقعی که

فشار فکری و جسمی زیادی رویمان است و برخی اوقات از نظر فکری و جسمی خسته می شویم

آن سوال مهم این است: “آیا در طول زندگی خود، در حال پیمودن مسیر درستی هستیم؟”

اگر باشیم، پس حاضریم تمام سختی های آن را تحمل کنیم، چرا که می دانیم ارزشش را دارد

چون نتیجه ای که در آخر می گیریم، در مقابل سختی های کار بسیار ارزشمند است

در اینجور مواقع بهترین یاور انسان خداوند است

بارها این آیات از “قرآن کریم” را در زندگی ام تجربه کرده ام: “فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا- إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا/  پس*بدان که به لطف خدا* با هر سختی البته آسانی هست- و با هر سختی البته آسانی هست/ شرح – ۵ و ۶″.

نگفتم روزه بسیاری نپاید؛ ریاضت بگذرد سختی سرآید

پس از دشواری آسانیست ناچار؛ ولیکن آدمی را صبر باید/ سعدی

می آید روزی که سختی ها در انجام هر کاری به پایان برسند

البته نکته ای که نباید از آن غافل شد این است که برخی اوقات سختی ها پایان نمی یابند، بلکه انسان از نظر فکری و جسمی قوی تر می شود، تحمل سختی ها را پیدا می کند و زمان واقعی به پایان رسیدن سختی ها، کوچ از این جهان است

همه اینها به خاطر این است که اهداف و مسیر پیش رو درست است و ارزش رسیدن به اهداف و پیمودن مسیر درست وجود دارد

در پیمودن مسیر درست و رسیدن به اهدافمان، کمک گرفتن از خداوند بزرگ بسیار مهم است، چرا که او به ما کمک می کند تا بتوانیم مرحله به مرحله زندگی مان را پشت سر بگذاریم و به نتایج قابل قبولی برسیم. وقتی خداوند می بیند هر یک از ما در مسیر درستی قدم برداشته ایم و در این مسیر نیت ها و اهداف درستی داریم و با عقل و عشق به درستی در مسیر درست قدم بر می داریم و به معنای واقعی به او تکیه کرده ایم، او نیز به وعده خود عمل می کند و به یاری ما می آید؛ همانطور که حضرت فاطمه(ص) فرموده است: “هر کس عبادات و کارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت ها و برکات خود را براى او تقدیر مى نماید”.

چه کسی دقیقا از فردای خود خبر دارد؟؛ آیا هیچ کدام از سرنشینان هواپیمای تهران – یاسوج می دانستند که قرار است این اتفاق برای آنها بیفتد؟؛ مسلما خیر. “به خانواده های ایشان صمیمانه تسلیت می گویم، خدا رحمتشان کند”.

پس باید آماده بود، آماده لحظه ای که برای هر یک از ما نیز اتفاق می افتد و هیچ کدام از ما نمی دانیم در چه زمانی، کجا و چطور؛ اما اگر در مسیر درست باشیم، بازی را برده ایم. بیدار بودن برای برخی سخت است و پذیرش این حقیقت هم برای خیلی ها سخت، برخی نمی خواهند این حقیقت را بپذیرند که وجودش در زندگی هر موجودی حتمی است؛ اما آنها که بیدار هستند و آن را می پذیرند، در مسیر درست قرار دارند و از آن خارج نمی شود، چرا که می دانند این مسیر درست، ارزش پیمودنش را دارد

میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست؛ تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز/ حافظ

بله، قبول دارم، از مسیر اشتباه هم می توان به خیلی از چیزها رسید، اما این دوپینگ در بازی زندگی، چی ارزشی دارد!؟، آن کسی واقعا در زندگی قهرمان است و قهرمانانه زندگی می کند که سالم بازی کند*سالم زندگی کند*، نه آن فردی که با حیله و نیرنگ بخواهد به دست آوردی برسد، که در نهایت آن دست آورد روزی از دست می رود.

این دنیا دروازه ایست برای رسیدن به مرحله دیگری از زندگیمان، سختی هایی که در پیمودن مسیر درست وجود دارند به ما کمک می کنند تا رشد کنیم، با صبر به اهدافمان برسیم و نتیجه این رشد پس از این جهان، ورود به دنیای دیگریست که به انسان وعده داده شده است: “این وعده خداست که خدا هرگز خلاف وعده نکند، و لیکن اکثر مردم*از این حقیقت* آگاه نیستند/ روم- ۶″.

ما به این دنیا آمده ایم تا لایق آن دنیا شویم و چاره ای نداریم جز اینکه مسیر درست خود را با تمام سختی های خود که برخی اوقات پیش می آیند پشت سر بگذاریم، تا قهرمان زندگی خود شویم.

“لیکن آنان که متّقی و خدا ترس شدند برای آنها*در بهشت رضوان و باغ فردوس جاویدان* کاخ و عمارت ها بالای یکدیگر بنا شده است که در جلو آن عمارات نهرهای آب جاری است.*این بهشت ابد* وعده خداست که خدا هرگز وعده خود را خلاف نخواهد کرد/ زمر- ۲۰″.

۱۳۹۶/۱۲/۴

منبع:

مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *