پیشنهادهای طلایی به کسب و کارهای داخلی

ساختمان پلاسکو
1396-01-11
زندان
1396-01-11

پیشنهادهای طلایی به کسب و کارهای داخلی

این پیشنهادهای طلایی برای کارآفرینانی می باشد که هم اکنون در بازار حضور دارند و به فعالیت مشغول هستند، هر چند افرادی هم که می خواهند به تازگی وارد دنیای کارآفرینی شوند می توانند از آنها استفاده نمایند.

بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید: رهبری و مدیریت شما از همه چیز در تجارت مهم تر است. سُکان کشتی کسب و کارتان در دستان شماست پس باید به یک ناخدای واقعی تبدیل شوید تا آن را به درست ترین مسیر هدایت کنید. از اینترنت در این موارد کمک بگیرید، در کانال ها و گروه های حرفه ای در شبکه های اجتماعی عضو شوید؛ در بهترین کلاس های رهبری و مدیریت ثبت نام کنید و مانند تکه ای ابر که تمام آب اطرافش را به خود جذب می کند تمام آموزش ها را یاد بگیرید و آنها را در جزء به جزء کسب و کارتان به اجرا بگذارید.

نام تجاری خود را خلق کنید: بدون نام تجاری دیگران متوجه نمی شوند چگونه شما را به خاطر بسپارند، در دفعات بعد از کسب و کار و محصول “کالا یا خدمات” شما خرید کنند و چگونه شما را به دیگران معرفی نمایند.

دقیقا مشخص کنید که می خواهید در چه زمینه ای به فعالیت بپردازید: همه چیز برای همه کس نباشید. یک محصول اصلی تولید کنید و محصولات فرعی خود را بر پایه محصول اصلی که دارید، تولید نمایید.

نیروی کاری را استخدام کنید که به کاری که به آنها سپرده اید علاقه مند باشند: اگر علاقه ای در میان نباشد نیروی کاری شما بهره وری کافی را ندارند و چه بسا در کاری که به آن علاقه ای ندارند عملکرد ضعیفی خواهند داشت و این عملکرد ضعیف بر روی کسب و کار شما تأثیر منفی می گذارد.

بازاریابان و فروشندگان حرفه ای را دست کم نگیرید: بدون بازاریاب و فروشندگان حرفه ای فروش محصول یا محصولات شما به خوبی انجام نمی گیرد. اگر بازاریابان و فروشندگان خوبی دارید اما حرفه ای نیستند آنها را تشویق کنید به کلاس های آموزشی بروند تا زیر و بم بازاریابی و فروش را بیاموزند.

هوای نیروی کار، بازاریابان و فروشندگان خود را داشته باشید: ارتباط نزدیکی با نیروی کار، بازاریابان و فروشندگان خود برقرار کنید و آنها را جزئی از خانواده خود بدانید. دغدغه های فکری زندگی آنها را برطرف نمایید تا آنها دغدغه های فکری کاری شما را برطرف نمایند.

برنامه ماهانه و سالانه و ۵ ساله خود را بنویسید و برای رسیدن به آن متعهد شوید: اگر در فکر رشد نباشید پس فروش شما هم آنچان که باید افزایش پیدا نمی کند و نمی توانید به بقای کسب و کارتان امید داشته باشید.

هزینه های خود را کاهش دهید: هر ماه لیستی از هزینه های ماهانه کسب و کارتان را تهیه کنید و پس از آن به این بیندیشید که چگونه می توانید آنها را کاهش دهید.

به اخبار بد بی توجه باشید: به هر کاری که مشغول انجام آن هستید به این موضوع توجه کنید که مردم به محصول شما نیاز دارند. ممکن است ده ها خبر بد در مورد وضعیت اقتصادی کشور و مردم بشنوید اما اگر عملکرد خوبی داشته باشید و محصول خود را با کیفیت و قیمت مناسب به دست مردم برسانید قطعا فروشی را که باید را خواهید داشت.

بسته بندی را جدی بگیرید: برای محصول خود بسته بندی زیبا و ساده داشته باشید چرا که در نگاه اول مردم را به خود جذب می کند و تأثیر زیادی در فروش محصول شما دارد.

تبلیغات واقعی را حذف نکنید: بهترین تبلیغات کیفیت، قیمت مناسب و زیبایی ظاهری محصول شما است. اگر محصول شما این سه ویژگی را داشته باشد خود به خود توسط افرادی که از محصول شما استفاده کرده اند به دیگران معرفی می شود و این بهترین نوع تبلیغ برای کسب و کار و محصول شما است.

واقعا به مشتریانتان احترام بگذارید: کسب و کارهای زیادی هستند که ادعا می کنند به مشتریان خود احترام می گذارند اما در عمل اینگونه نیستند. سعی کنید واقعا به مشتریان و افرادی که به شما مراجعه می کنند احترام بگذارید و در کمترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات و نیازهای آنها باشید.

به روز باشید: همیشه در کاری که به آن مشغول هستید اطلاعات به روزی از منابع معتبر کسب نمایید و از ایده های جدید مطلع شوید و بهترین های آنها را در کسب و کارتان وارد کنید.

اگر به ماندگاری کسب و کارتان و رشد آن می اندیشید حتما مواردی که در بالا به آنها اشاره شد را مورد توجه قرار دهید و آنها را در کسب و کارتان به اجرا بگذارید؛ قطعا نتایج چشم گیری می گیرید.

۱۳۹۵/۱۲/۶
منبع:
مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *