مو به موی یک سفر
1396-01-10
فلسفه
1396-01-10

حقیقتی که باید گفت

سال هاست می خواستم این موضوع را به شما کاربران عزیز مأموریت+ بگویم اما بنا به دلایلی نگفتم اما این بار به خاطر خداوند می گویم که دین بزرگی به او دارم. مگر می توانم از این همه موفقیت و خوشبختی که به من داده است نگویم که همه اش به خاطر اطاعت از دستورات او بوده. او بهترین خداییست که قابل ستایش است، در آخرین ورژن دین الهی که توسط آخرین پیامبر برای بشر فرستاده، یعنی “حضرت محمد(ص) و دین اسلام”.
بله من از تهران به زادگاه مادریم آمده ام و در اینجا زندگی می کنم یعنی در روستای “اسلامیه”. برخی اوقات دلتنگ تهران و ساختمان های بلندش می شوم؛ نمی شود شهری که در آن متولد شده ای و حدودا ۱۸ سال در آن زندگی کرده ای را کلا به فراموشی بسپاری. هر چند الان اراده کنم نه تنها در تهران که در هر کجای جهان که بخواهم می توانم باشم و زندگی کنم اما بودن در خاک کشورم و روستای اسلامیه را با دنیا عوض نمی کنم؛ خوب خودم را می شناسم که اگر اراده به انجام کاری بگیرم هیچ کس جلودارم نیست چون با دستانی در دستان خداوند قدم پیش می گذارم. بودن در خاک کشورم، روستای اسلامیه و خانه ای که در آن هستم بهترین نقطه جهان برای من است که احساس وصف ناپذیری نسبت به آنها دارم.
در گذشته های دور اشتباهات زیادی داشتم و جالب است آنها را به پای خدا می نوشتم، می گفتم: “خدایا چرا در انجام این کار موفق نشدم، چرا شکست خوردم؟” و ده ها چرای دیگر که دلیل به وجود آمدنشان را خدا می دانستم اما به این موضوع آگاه نبودم که خودم مقصر بودم، وقتی واقعا ضعف هایم را پذیرفتم و تصمیم گرفتم آنها را برطرف کنم خیلی چیزها در زندگی ام تغییر کردند و شکست ها جای خود را به موفقیت های بزرگ دادند. من در زندگی ام به هرآنچه که تاکنون از خداوند خواستم به آنها رسیدم، چند دلیل مهم موفقیتم را موارد زیر می دانم:
باور عمیق به خداوند و تا جای ممکن عمل به دستوراتش: انکار نمی کنم که به تمام دستورات خداوند عمل کرده ام و می کنم، نه اینگونه نیست، اما اگر به همه دستوراتش عمل می کردم آن موقع خداوند در زندگی ام چه می کرد؟!.
شکرگزار بودن: شکرگزار بودن از نعمت هایی که خداوند آنها را به من داده است باعث شده آن نعمت ها در زنگیم ماندگار شوند و زمینه ساز این باشد که چیزهای بهتری در زندگی ام وارد شوند.
باور به اسرار غیب: اینکه در پس تمام قوانین حاکم بر جهان هستی، قوانین ماوراءالطبیعه وجود دارند و طبیعت و ماوراء طبیعه با هم هستند نه جدا از هم.

تکرار آیه “إِیّاکَ نَعبُدُ وَإِیّاکَ نَستَعینُ/ “پروردگارا تنها تو را می‌پرستیم، و از تو یاری می‌جوییم و بس” هر روز صبح صد مرتبه: این آیه را زمانی که در مغازه پدرم بودم از رادیو شنیدم و فردی می گفت: “تکرار این آیه خیلی در زندگی تأثیرگذار است”، آن زمان ۱۵ یا ۱۶ سال بیشتر نداشتم اما تکرار این آیه را تا به امروز هر روز صبح انجام می دهم و معجزه ها از آن دیده ام.

دو دعای بسیار مهمی که آنها را در قرآن یافتم: “ما را به راه راست هدایت فرما”، “پروردگارا بر علم من بیفزا”. این دو دعا را در قرآن پیدا کردم و همیشه بعد از نماز آنها تکرار می کنم و خیلی آنها را مهم می دانم، چرا که بدون راه درست و بدون علم مفید، آینده معنایی ندارد و سرابی زیبا بیش نیست.
پذیرش دانش و علم و داشتنی ذهنی باز: از زمانی که متوجه این موضوع شدم که بدون دانش و علم نمی توان کاری را درست انجام داد این دو را ترک نکردم. داشتن ذهنی باز هم به من کمک کرد تا ذهنم را همیشه باز بگذارم و بدون هیچ تعصب و پیش داوری چیزهای جدید را در ذهنم جای دهم و با توجه به دستورات خداوند و علم آنها را ارزیابی کنم و از آنها به درستی در زندگی ام استفاده نمایم.
احترام به خانواده ام: ممکن است در گذشته رابطه ام با پدر و مادرم زیاد خوب نبوده باشد، اما در این سال ها این رابطه خیلی خوب شده است و عمیقا آنها را دوست دارم و به آنها احترام می گذارم.
استفاده از تجربیات دیگران: این موضوع برایم مثل روز روشن شده است که برای شروع کارهایی که در آنها تخصصی ندارم باید از تجربیات دیگران یعنی افراد متخصص استفاده کنم، چرا که آنها مسیری را پیموده اند که من می خواهم آن را بپیمایم و تجربیات آنها خیلی می تواند برایم مفید باشد.
توجه به سلامتی: همیشه چه در رسانه ها چه از دوستان و دیگر افراد آگاه توصیه های پزشکی را شنیده ام و آنها را در زندگی ام به اجرا می گذارم و همه نوع غذا و نوشیدنی را نمی خورم. پیاده روی زیاد می کنم و در روز آب زیاد می نوشم. عمل به این توصیه ها باعث شده است که بیش از ۸ سال دست پزشکی به من نخورد “به جز چند مورد آن هم به خاطر درست کردن دندان هایم” و در سلامت کامل زندگی کنم. البته اینها تنها دلیل سلامتیم نیستند بلکه شکر گزاری از خداوند به خاطر سلامتیم، تکرار جمله “من در سلامت کامل هستم” و باور عمیق به آن، ایمان به معجزه های خدا و قدرت بالای روحی که در بدن انسان است نیز بسیار در سلامتیم تأثیر گذار بوده است.
دوری از تعصب، جهل و رعایت اعتدال در هر چیز: چیزهایی که همیشه از آنها فرار می کنم تعصب و جهل است، همیشه افکار و کارهایم را زیر سوال می برم و با خودم می گویم: “محمد مطمئنی که نسبت به این موضوع متعصب نیستی؟، مطمئنی که واقعا در مورد آن آگاهی درستی داری و جهل با تو همراه نیست؟، مطمئنی که اعتدال را در انجام این کار رعایت کرده ای؟”.
هر چند در این مواردی که در بالا آنها را نوشتم خودم را کامل نمی بینم اما در تلاش برای رسیدن به کمال هستم.
خداوند به همه ما یک زندگی داده است پس چرا در این زندگی خودمان را به بهترین چیزها متصل نکنیم؟، چرا به بزرگترین چیزها متصل نباشیم؟، چرا خودمان را گول بزنیم؟، چرا شجاعانه و قهرمانانه زندگی نکنیم؟، چرا خودمان را به چیزهای سطحی وصل کنیم که شکوه انسانی ما را زیر سوال می برند و بعد ما را در غبار تاریخ محو می کنند؟.
من در زندگی ام یاد گرفتم خودم را به بهترین و بزرگترین چیزها متصل کنم، خودم را گول نزنم، شجاعانه و قهرمانانه زندگی کنم، خودم را به چیزهای سطحی و کلیشه ای وصل نکنم و برای رسیدن به آن چیزهایی که برایم با ارزش هستند تمام تلاشم را به کار بگیرم و اینها رمز موفقیت و خوشبختیم هستند.
در اینجا باز هم خدا را برای تمام چیزهایی که به من داده است شکر می کنم و مثل همیشه عاشقانه به او عشق می ورزم.

دانلود آهنگ” امروزی ها” با صدای “علی اکبر قلیچ”
متن آهنگ”امروزی ها”
آیندم روشن میشه تو بگی میشه حتما میشه
خدا رو شکر، خدا رو شکر
حس خوب دنیامی تو امید فرداهامی
خدا رو شکر، خدا رو شکر
خوشبختی یعنی فوق العاده دوست دارم
خوشبختی یعنی زندگیمو به تو بسپارم
خوشبختی یعنی یه لبخند طولانی
اسم این احساسو عشق میزارم
شکر بخاطر هرچی که دادی و ندادی
شکر صاحب مهر و ماه و ابرو بادی
شکر داره میره دلم غیر ارادی سمت تو
خدایا شکر بخاطر هرچی که دادی و ندادی
شکر صاحب مهر و ماه و ابرو بادی
شکر داره میره دلم غیر ارادی سمت تو سمت تو
♫♫♫
وقتی زیر بارونم آروم آروم میخوانم
خدا رو شکر، خدا رو شکر
هرچی خسته تر میشم به تو وابسته تر میشم
خدا رو شکر، خدا رو شکر
خوشبختی یعنی فوق العاده دوست دارم
خوشبختی یعنی زندگیمو به تو بسپارم
خوشبختی یعنی یه لبخند طولانی
اسم این احساسو عشق میزارم
شکر بخاطر هرچی که دادی و ندادی
شکر صاحب مهر و ماه و ابرو بادی
شکر داره میره دلم غیر ارادی سمت تو
خدایا شکر بخاطر هرچی که دادی و ندادی
شکر صاحب مهر و ماه و ابرو بادی
شکر داره میره دلم غیر ارادی سمت تو
سمت تو
خدایا شکر
موزیک مأموریت+♫

۱۳۹۵/۸/۲۱
منبع:
مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *