کتاب های خوانده شده -۴

۳۱- اسرار موفقیت؛ نویسنده/ هادی بویری

در کتاب اسرار موفقیت که ۵۲ صفحه دارد نویسنده ما را با موضوعات مهمی آشنا می کند مانند: مشکلات و تصورات آدمی، برنامه ریزی تاکتیک موفقیت، برتری قدرت روح نسبت به جسم و… در پایان کتاب ۶۰ جمله، ۶۰ پند نوشته شده که عمل به آنها به زندگی مان ارزش می بخشد.


۳۲- چرا اتفاقات بد برای آدم های خوب می افتد!؟؛ نویسنده/ هرولد. اس. کاشنر

برای پاسخ به این سوال باید به کتاب مراجعه کنیم. نویسنده کتاب که مبلغ مذهبی است، فرزندش “آرون” که مبتلا به بیماری مرموزی بود را از دست می دهد. او تصمیم می گیرد تا بفهمد که چرا این اتفاق افتاده است. نویسنده می نویسد: “مطالب این کتاب صرفا عقیده ی شخصی است و کسی آن را نوشته که به خداوند و خوبی جهان ایمان دارد و بیشتر عمرش را در راه خدمت و کمک به خلق سپری کرده و به دلیل فاجعه ای ناگوار مجبور شده است به بررسی مجدد افکار خود درباره خدا و راه های خداشناسی بپردازد”.

آیا برای شما هم اتفاقی افتاده که سال ها شما را در خود فرو برده باشد؟، این کتاب به ما کمک می کند تا درک کنیم که خداوند جهانی خلق کرده است که رخدادهای خوب آن بیشتر از رخدادهای بد آن است تا به آرامش برسیم و خداوند را بهتر بشناسیم.


۳۳- مزیت مشکلات؛ نویسنده/ پائول جی استولتز- اریک وین مایر

بله صد در صد مشکلات مزیت هایی هم دارند. در این کتاب داستان یک گروه کوهنورد آورده شده است که “اریک” نابینا با آنهاست. آنها به هفت قله ی بلند در هفت قاره جهان صعود می کنند و به ما می آموزند که چگونه با مشکلات روبه رو می شوند و آنها را حل می کنند. این کتاب به جای ۷ فصل، ۷ قله دارد که باید آنها را با خواندن فتح کنیم. در چند قله از کتاب تمرین هایی وجود دارد که ما را برای رسیدن به مأموریت، اهدف، رویاها و رهایی از مشکلاتمان در زندگی کمک می کنند تا موفق شویم به خواسته هایمان برسیم. در این کتاب داستان “سبری تنبرکن” نیز نوشته شده است که در ۱۲ سالگی نابینا شده، اما او اجازه نداده بود این تراژدی رویای او را بکشد؛ او کارهای با ارزشی در دنیا انجام داده که با خواندن این کتاب با آنها آشنا می شوید.


۳۴- ۳۶۵ قدم به سوی اعتماد به نفس؛ نویسنده/ دیوید لارنس پرستون

داشتن اعتماد به نفس یکی از عوامل مهم رسیدن به موفقیت است. در این کتاب ۵۲ قسمت وجود دارد که برای بالا بردن اعتماد به نفس ما، تمرین هایی با دقت بسیار فراوان در هر قسمت نوشته شده است. در صفحه ۴۹ ما می آموزیم چگونه از “کودک درون” خود مراقبت کنیم. ابزاری که این کتاب در اختیار ما می گذارد برای میلیون ها نفر در سراسر جهان موثر بوده است، تمرین های عملی در کتاب به ما کمک می کند برای انجام دادن هر کاری اعتماد به نفس داشته باشیم.


۳۵- خلاقیت و نوآوری در همه حال؛ نویسنده/ فیونا مک لئود- ریچارد تامسون

می خواهید یک فکر خلاق داشته باشید؟ به ایده های جدید برسید؟ آنها را عملی کنید؟ این کتاب با روشی آسان به ما یاد می دهد که چگونه در کارها خلاقیت و نوآوری داشته باشیم و ایده های خود را اجرایی کنیم. تکنیک های عملی و گروهی نیز در این کتاب وجود دارد تا با اجرای آنها به خلاقیت و نوآوری در گروه دست یابیم. نویسندگان کتاب می نویسند: “ما شما را به سفری اکتشافی در مسیر خلاقیت و نوآوری خواهیم برد. در زمانی که کتاب را مطالعه می کنید و فعالیت های موجود در هر فصل را انجام می دهید به تدریج این توان را به دست خواهید آورد که روش معمول نگاه کردن به چیزها را کنار بگذارید و ایده های ابداعی و جدیدی تولید کنید که شاید هیچ وقت فکر نمی کردید که عملی باشند. در طول کتاب شما استفاده از روش “یوسلو” را خواهید آموخت؛ این روش راهنمای قدم به قدم تولید و به کارگیری روش های جدید است که حاصل بیش از ۲۰ سال فعالیت ما با افراد مختلف در زمینه های فرهنگی و تجاری می باشد که همه اساسا خلاق بوده اند”.


۳۶- کلید “راز گمشده جذب خواسته ها”؛ نویسنده/ جو ویتال

شالوده پیام کتاب در این جمله خلاصه می شود: “شما برای اینکه خواسته هایتان را جذب کنید باید اول پاک شوید”. این کتاب که ۲ بار به چاپ رسیده است دارای ۳ بخش می باشد: “کلید، روش ها، معجزه ها”. تمرین های عملی این کتاب واقعا به انسان کمک می کند، مثل: زیر سوال بردن خشم، راه های شفای بیماری با ذهن و چگونه می توان یک میلیون دلار جذب کرد؟، داستان های هیپنوتیزمی و خیلی مطالب مفید دیگر در این کتاب نوشته شده است.


۳۷- زندگی نامه دانشمندان جهان؛ گردآورنده/ حسن گل

در این کتاب زندگی نامه ی ۳۴ نفر از دانشمندان بزرگ جهان نوشته شده که می توان با مطالعه ی آنها دریافت چگونه هر یک از این دانشمندان بزرگ زندگی خود را گذرانده اند و به موفقیت های بزرگی دست یافته اند.


۳۸- قوانین زندگی بدون ترس؛ نویسنده/ گای فینلی

بعد از خواندن ۷ فصل این کتاب شما دیگر ترسی در وجود خود حس نخواهید کرد، البته اگر به گفته های کتاب عمل کنید. “ما باید دیگران را همانگونه که هستند بپذیریم. ما به هرچه عشق بورزیم آن چیز عشق را به همان نسبت پس می دهد”؛ این جملات به ما می گوید بجز ترس به مسائل دیگری هم در کتاب اشاره شده است.


۳۹- ناگفته های کتاب راز؛ نویسنده/ اد گانگور

این کتاب مطالبی را کامل تر شرح می دهد؛ از دید انجیل و مسیح به راز نگاه می کند و سخن می گوید. ادگانگو نیز به تیم راندا برن و همکارانش در پردازش قانون جاذبه و راز علاقه مند است، امّا “علاقمند منتقد”. اگر می خواهید بیشتر در مورد کتاب راز راندا برن بدانید پس خواندن ۱۰ فصل این کتاب را از دست ندهید. جملاتی از کتاب: “افکار ما به واقعیت تبدیل می شوند چه خوب باشند و چه بد. باید انتظار بهترین اتفاقات را داشته باشم. ذهن معتقدان به پروردگار باید از ذهن دیگران بازتر باشد. بسیاری از اتفاقات خوب فقط پس از زمانی می افتند که از میان انبوه سختی ها گذشته باشیم. افکار ما مشابه خود را جذب می کنند. برای دریافت ثروت باید پرداخت کرد. اگر در قلب خود خدا را جای دهید او شما را هدایت خواهد کرد”.


۴۰- گانگ هو؛ نویسنده/ کنت بلانچارد- شلدون باولز

“گانگ هو دوست من”؛ این جمله ایست که بعد از خواندن کتاب یاد می گیریم. شخصیت های این کتاب برای زنده نگه داشتن کارخانه “والتن ورکس” تلاش می کنند. روح سنجاب، راه و روش سگ آبی و هدیه غاز دوباره کارخانه را از شکست نجاد می دهند؛ حتی کاخ سفید آن را به عنوان یکی از بهترین محیط های کار کشور آمریکا به رسمیت شناخته است. این کتاب مفید برای کسب و کارهای نوپا و یا در حال فروپاشی بسیار مفید است.