کتاب های خوانده شده – ۱۴

۱۳۱- بروسلی چه می گوید؟؛ نویسنده/ دان اینوسانتو

“بروسلی” را همه می شناسند، اسطوره ی ورزش های رزمی “کونگ فو” و مبتکر و بنیانگذار سبک “جیت کن دو” که در فیلم های زیادی هنرنمایی کرده است. نویسنده ی کتاب یکی از دوستان نزدیک بروسلی بوده است و چندین سال با او در تمرینات ورزشی و درس خواندن و… همراه بوده و از نزدیک با خصوصیات اخلاقی او آشنایی داشته و بروسلی در اکثر کارها با او مشورت می کرده. در این کتاب از زمان پیدایش هنرهای رزمی در جهان سخن گفته شده است تا زمانی که کونگ فو پیدا شده و پس از آن بروسلی سبک خودش را ابداع کرده است. در بخشی از کتاب با شخصیت بروسلی آشنا می شویم و در بخشی دیگر آموزش هایی به طور خلاصه و مفید برای علاقه مندان به این ورزش وجود دارد. در بخشی دیگر از کتاب پندهای بروسلی نوشته شده، مانند: “استقامت و پایداری در مشکلات موفقیت را پشت سر دارد. خوشبینی و اعتقاد به هدف ما را به موفقیت راهنمایی می کند. در عمل باید انسان بود نه در ظاهر. حقیقت در سادگی است. اگر انسان قدرت پیروز شدن بر نفس خویش را داشته باشد در همه ی کارها می تواند پیروز شود. تحصیل علم مردان بزرگی می سازد. همیشه به دنبال فراگیری باشید”. ما در زندگی برای رسیدن به موفقیت می توانیم از هر کس چیزهای مفیدی بیاموزیم و بروسلی نیز یکی از افرادی است که در مسیر رسیدن به موفقیت حرف های زیادی برای گفتن دارد.


۱۳۲- زندگی هدفمند؛ نویسنده/ ناپلئون هیل

“ناپلئون هیل” نویسنده ی کتاب: “بیندیشید و ثروتمند شوید”، که با آن کتاب زندگی خیلی ها را تغییر داد و آن را قبلا معرفی کردم، این بار در این کتاب بر روی هدفمند زندگی کردن تمرکز کرده است. من شخصا برای نوشته های ناپلئون هیل ارزش بالایی قائلم و کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید او در زندگی ام بسیار کارآمد بوده. کتاب زندگی هدفمند مجموعه ای از سخنرانی های نویسنده است که آنها را در “شیکاگو” اجرا کرده بود. گفته می شود ناپلئون هیل در طول تاریخ در مقایسه با سخنرانان دیگر میلیونرهای بیشتری را آموزش داده و زمینه های بیشتر را برای دستیابی به موفقیت فراهم کرده است. او در بخشی از کتاب می نویسد: “در این بخش چند عامل مهم در ارتباط با هدف اصلی و مهم زندگی تان مطرح می شود. نخست اینکه چنین هدفی در حقیقت باید بزرگترین هدفتان در زندگی باشد. هدف اصلی و مهم زندگی تان در حقیقت همان هدفی است که در مقایسه با اهداف دیگر برای شما ارزشمندتر است و آرزو دارید به آن برسید. همچنین قصد دارید ثمره های دست یابی به آن را از خودتان به یادگار بگذارید. هدف اصلی و مهم زندگی تان به راستی باید چنین باشد. من به اهداف فرعی و کوچک زندگی تان اشاره نمی کنم. منظور من در حقیقت هدف اصلی و مهم شما در سراسر زندگی تان است. من تصور می کنم شما به این دنیا آمده اید تا کاری سازنده را انجام دهید و به هدفی ارزشمند برسید”. متوجه شدید ناپلئون هیل در مورد چه هدفی سخن می گوید؟، بله! “مأموریت ما در زندگی”. این کتاب مفید را مطالعه کنید تا به سمت اهداف هدفمند و مأموریت خود در زندگی با قدرت قدم بردارید.


۱۳۳- تشخیص دروغ در کمتر از پنج دقیقه؛ نویسنده/ دیوید جی. لیبرمن

اگر می خواهید در کمتر از ۵ دقیقه تشخیص دهید فرد مورد نظر شما در حال گفتن حقیقت است یا نه این کتاب را مطالعه نمایید که ۴ بار به چاپ رسیده است. کتاب دارای ۸ فصل است و در هر فصل ما را با مسائل مهمی آشنا می کند تا تشخیص دهیم چه کسی دروغ می گوید و چه کسی حقیقت را بیان می کند. نویسنده در مقدمه ی کتاب می نویسد: “من متخصص رشته ی روانشناسی هستم، همان رشته ای که به عنوان یک سلاح از آن یاد می شود. من به عنوان یک درمانگر تأیید شده با مدرک دکترا در رشته ی روانشناسی که نمایندگی برخی شرکت ها و اشخاص حقیقی را نیز بر عهده دارم قدرتی به شما می دهم که بسیاری از وکیلان گران قیمت، حسابداران خبره و مدیران با تجربه از دادن چنین قدرتی به شما عاجز هستند”. خواندن این کتاب بسیار مهم را در زندگی از دست ندهید تا بازیچه ی دست دروغگویان در ابعاد مختلف زندگی تان نشوید و قدرتی که نویسنده وعده ی آن را با خواندن این کتاب داده است را به دست آورید.


۱۳۴- افسونگری “هنر نفوذ در ذهن ها، قلب ها و رفتارها”؛ نویسنده/ گای کاوازاکی

افسونگری یکی از کتاب های بسیار زیبا و خواندنی است برای کسانی که می خواهند در کسب و کار خود موفق باشند و آن را رشد دهند. نویسنده ی کتاب “گای کاوازاکی” می باشد که خود یکی از مدیران ارشد “اپل” است و با موضوعات بسیاری سر و کار داشته. این کتاب درباره ی افسون کردن قلب مخاطبان در هر کسب و کاری می باشد. آقای “شاهین ترکمن” ناشر کتاب می نویسد: “اگر نیاز دارید مردم را افسون کنید حتما در حال انجام دادن کار مهمی هستید و اگر در حال انجام دادن کار مهمی هستید حتما به افسونگری نیاز دارید. افسونگری برای کسانی است که زندگی را به شکلی می بینند که می تواند باشد نه به شکلی که نمی تواند. این افراد چیزی را به بازار عرضه می کنند؛ یک محصول، خدمت، سازمان یا ایده ای که می تواند دنیا را به مکان بهتری تبدیل کند”. کتاب دارای ۱۲ فصل می باشد که در هر فصل توصیه های بسیار کاربردی و خوبی برای افسون کردن مخاطبان در آن نوشته شده است که برای زمان حال حاضر ما بسیار مفید است. با خواندن این کتاب متوجه می شویم: “جایگاه فیسبوک نمونه ای از عدم تحمیل ارزش هاست. سایت تویتر یک کیک بزرگ پخته است چرا که هر کس می تواند از طریق آن خبرها و مطالب خود را عرضه کند؛ گوگل هم کار تبلیغات را از دست آژانس ها خارج ساخته و به دست کسب و کارهای کوچک سپرده است؛ همه ی این کسب و کارها به جای بلعیدن تکه ای بزرگ از کیک موجود سعی کرده اند تا کیک بزرگتری بپزند. افسونگران برای دستیابی به یک آینده ی بهتر رویاهای خود را می فروشند”. خلاصه خواندن این کتاب ارزشمند را از دست ندهید چرا که در پیشرفت کسب و کارتان خیلی به شما کمک می کند.


۱۳۵- ۲۵ عادتی که منجر به فروش بیشتر می شود؛ نویسنده/ استفان شیفمن

در مطالب قبل کتاب “۲۵ روش خطرناک در فروشندگی” استیفن شیفمن را معرفی کردم و با آن آشنا شدید، کتاب “۲۵ عادتی که منجر به فروش بیشتر می شود” مکمل آن کتاب است و به ما ۲۵ روش عالی را آموزش می دهد که باعث می شود بهتر و بیشتر کالا یا خدمات خود را به فروش برسانیم. جملاتی از کتاب: “باید قلبا اعتقاد داشته باشید که تمام تلاش شرکت شما خیرخواهانه و در جهت منفعت برای مشتریان و برای شرکت خودتان است. هر کاری که شما برای ۲۱ روز به صورت مستمر انجام می دهید مثل یک عادت دائمی در شما ریشه دار می شود”.


۱۳۶- من تا ما؛ نویسنده/ گرگ کیل برگر- مارک کیل برگر

در این کتاب عمیق و کاربردی “گرگ کیل برگر” و “مارک کیل برگر” فلسفه ی متحول کننده خود را ارائه می دهند، فلسفه ای که کانون تمرکز خود را به جای من، “ما” معرفی می کند: “گروه های ما، جامعه ما و دنیای ما”. این فلسفه تعریف جدیدی از شادمانی و موفقیت را پیش روی ما می گذارد. کتاب من تا ما، با ادغام کردن آموزه ها، داستان ها و گفتارهایی الهام بخش از اشخاص مختلف، به خواننده می آموزاند که چگونه با مسئولیت پذیری، آگاهی اجتماعی، انجام دادن هر روزه ی اعمال محبت آمیز و برقراری ارتباط معنوی در سطح جامعه می توان پیشرفت کرد. من تا ما برنامه ای جامع برای شیوه ای جدید از زندگی ارائه می کند و گرامی داشتی است در تجلیل از خالصانه ترین ویژگی انسانی: “کمک به دیگران”. این کتاب دارای ۱۳ فصل می باشد و ما را از من به ما می رساند.


۱۳۷- داستان هایی برای پدران، فرزندان و نوه ها؛ نویسنده/ پائولو کوئلیو

از نام کتاب پیداست که کوئلیو این بار در مورد چه موضوعی کتاب نوشته است. در این اثر داستان های جذاب و آموزنده ای نوشته شده است که برای همه خصوصا پدران، فرزندان و نوه ها مفید و آموزنده می باشد. زیبایی کتاب های کوئلیو در این است که بدون هیچگونه تعصبی از تمام کشورهای جهان و بزرگان آنها سخن می گوید، برای مثال در این کتاب از “سعدی” نیز داستانی نقل شده است، از پیامبران مختلف و…. همچنین داستان هایی از زندگی خودش نیز در این کتاب وجود دارد که درس های مختلفی در هر کدام از این داستان ها برای زندگی ما وجود دارد. جملاتی از کتاب: “احمق ترین افراد کسانی هستند که خود را داناترین مردم می دانند. ما برای تجلی شکوه خداوند به دنیا آمده ایم. هنگامی که آرزوی چیزی را داری باید بر روی آن چیز تمرکز کنی”.


۱۳۸- آیین دوست یابی؛ نویسنده/ دیل کارنگی

“دیل کارنگی” با کتاب بی نظیری دیگر از خود آمده است تا به ما آموزش دهد چگونه دوستان خوبی پیدا کنیم و در قلب دیگران نفوذ کنیم. به قول “دکتر آزمندیان”: “عامل اصلی موفقیت یک انسان در جامعه نحوه ی ایجاد ارتباط است، نحوه ی نفوذ در دل ها”. کتاب دارای ۷ فصل می باشد و با طرح موضوعات مهم و مثال های واقعی ما را به خوبی با آیین دوست یابی و هنر نفوذ در قلب دیگران آشنا می کند. در فصل هفتم با این موضوع آشنا می شویم که: “کورکورانه ازدواج نکنیم و هفت دستور برای آنکه زندگی خانوادگی خود را سعادتمند کنیم نوشته شده است و توصیه هایی برای شوهران و برای خانم ها نیز نوشته شده”. این کتاب برای افرادی که می خواهند ازدواج کنند و یا زندگی مشترکی تشکیل داده اند نیز بسیار مفید می باشد.


۱۳۹- اعتماد “چگونه اعتماد را کسب، آن را شکوفا و نگهداری کنید و در زندگی و تجارت عنوان مشاور قابل اعتماد را به دست آورید”؛ نویسنده/ جفری گیتومر

اعتماد پایه و اساس ارتباط است. نویسنده در این کتاب به ما می آموزاند چگونه اعتماد را کسب کنیم و آن را نگهداری نماییم و چگونه در زندگی و تجارت عنوان مشاور قابل اعتماد را به دست آوریم. کتاب دارای ۶ بخش می باشد و مطالب بسیار مفیدی با تصاویر جذاب در آن نوشته و قرار داده شده است، حتما آن را مطالعه نمایید چرا که در مسیر انجام مأموریت خود در زندگی، رسیدن به موفقیت و خواسته های خود باید بتوانید اعتماد دیگران را به خود جلب کنید وگرنه راه به جایی نمی برید. این کتاب برای افراد فعال در تجارت نیز بسیار مفید است.


۱۴۰- حس برند “اسراری که برند شما را به اوج می رساند، به همراه یاد داشتی از فیلیپ کاتلر”؛ نویسنده/ مارتین لیندستروم

برندها حس دارند، آنها احساسات مختلفی را به ما منتقل می کنند و اگر برندی نتواند احساسی را به دیگران منتقل کند کمتر مورد توجه قرار می گیرد و نمی تواند برای مدت طولانی در ذهن ها باقی بماند. برای انتقال حس برند ۵ موضوع مهم وجود دارد که باید به درستی به آنها توجه شود: صدا “شنوایی”، تصویر “بینایی”، بو “بویایی”، مزه “چشایی” و تماس “لامسه”. برای اینکه بتوانید یک برند استاندارد و قوی داشته باشید باید بتوانید احساسی را به مخاطبانتان و مردم منتقل کنید، چگونه؟ در ۷ فصل از این کتاب با این کار “برندسازی حسی” آشنا می شوید و برند خود را متمایز می کنید و آن را  به اوج می رسانید. آیا می دانستید مذاهب هم از برندسازی حسی استفاده می کنند؟ “هر برند یکپارچه هویت خود را پرورش و توسعه می دهد و آن را در پیام، شکل، نماد، تشریفات، مراسم و سنت خود ابراز می کند. این درست همان کاری است که مذهب و ورزش انجام می دهند/ مارتین لیندستروم”.