کتاب های خوانده شده – سه

۲۱- درود بر شادی؛ نویسنده/ دکتر علی پریور

یک کتاب درباره شاد بودن از یک نویسنده ایرانی. همانطور که از نام کتاب پیدا است می توان فهمید که نویسنده در مورد چه چیزی نوشته است. این کتاب ۲۴۰ صفحه دارد و دکتر پریور ما را با رازهای شاد بودن آشنا می کند، چیزی که خیلی از ما به دنبال آن هستیم. اولین موردی که در این کتاب به آن اشاره شده و باید آن را بدانیم قبول واقعیات زندگی خود است. در صفحات بعد متوجه می شویم که اغلب غم های آدمی بی معنی است. این کتاب ۳۰ بخش مختلف دارد و جهت راهنمایی جوانان نوشته شده است و مطالب بسیار مفیدی در آن نوشته شده تا شاد زندگی کنیم.


۲۲- سرگذشت مشهورترین میلیاردرهای جهان؛ به کوشش/ علی محمد نجاتی

این کتاب هم مثل کتاب غول های ثروت که در ادامه با آن آشنا می شوید از زندگی افراد ثروتمند سخن می گوید. زندگی این ۶۵ نفر  که در این کتاب با آنها آشنا می شوید خود نمونه ای است از هدف گذاری، تلاش، پشتکار و نهایت دست یافتن به مأموریت و اهداف مهم زندگی. من خودم با خواندن این کتاب چند موضوع مهم را از افراد ثروتمند متوجه شدم که آنها را در اختیار شما قرار می دهم: “همه افراد شادی هستند، پشتکار فراوان دارند، همه یک مأموریت مشخص در زندگی دارند، در صدد راه اندازی یک امپراطوری تجاری بزرگ از خود هستند، همه با بحران مالی روبه رو شده اند، در ازدواج بسیار موفق بوده اند، بیشتر افراد ثروتمند کارهای خیرخواهانه و بشر دوستانه انجام می دهند، بیشتر راه پدران خود را پیش گرفته اند، همه در محصولات مهم دنیا سرمایه گذاری کرده اند، بیشتر با خرید سهام شرکت ها رشد چشمگیری کرده اند، همه ثروتمندان شکست را تجربه کرده اند”. خلاصه آنکه برای افرادی که می خواهند مسیر انسان های ثروتمند را ادامه دهند و به ثروت برسند خواندن داستان موفقیت آنها بسیار آموزنده و مفید می باشد.


۲۳- بازاریابی به زبان آدمیزاد؛ نویسنده/ الکساندر هیام

کتاب “بازاریابی به زبان آدمیزاد” به ما کمک می کند تا در کار مهم بازاریابی تا حد امکان موفق شویم. بازاریابی ممکن است بسیار سرگرم کننده باشد، گذشته از این خلاق ترین قسمت تجارت بازاریابی است، در درازمدت بازاریابی مهم ترین اصل تجارت است. با خواندن این کتاب یاد می گیریم که چگونه از خود یک بازاریاب حرفه ای بسازیم تا هر کالا یا خدمتی را به فروش برسانید. این کتاب ۲۱ فصل دارد که در هر فصل مطالب بسیار آموزنده ای نوشته شده تا بتوان در بازاریابی به صورت درست و کارآمد به نتایج چشمگیری که همان پیدا نمودن مشتری و فروش محصول است برسیم.


سال ۱۳۸۹

۲۴- ماهی برای زندگی؛ نویسنده/ دکتر استیون سی لاندین- جان کریستنسن- هری پال

“ماهی برای زندگی” داستان لونی و مری جین است که پنج سال پیش در بازار ماهی فروش های معروف میدان پایک، محل کار لونیِ ماهی فروش با هم آشنا شدند. در آن زمان لونی به مری جین کمک کرد با بردن انرژی بازار ماهی فروش ها نزد کارمندان ناراضی اش تغییری فوق العاده در محل کار خود ایجاد کند. در این میان لونی و مری جین عاشق هم شدند. اکنون چهار سال پس از ازدواجشان با رخ دادن تغییرات مختلف در زندگی شان کم کم تنش هایی را احساس می کنند. مری جین اضافه وزن پیدا کرده، مادرش بیمار شده و او و شوهرش دیگر وقتی برای یکدیگر ندارند. اندک اندک مری جین و لونی درمی یابند همان اصولی که کمک کرد در محل کارشان به خوشبختی و موفقیت دست پیدا کنند می تواند در مورد مشکلاتشان در خانه هم موثر واقع شود. آنها عوامل تشکیل دهنده ی فلسفه ی ماهی را وارد زندگی شخصی شان می کنند و نتایجش را تقریبا بلافاصله می بینند. فلسفه ی ماهی راهی برای نگریستن به زندگی است.


۲۵- ثروتمندترین مرد بابل نویسنده/ جورج کلاسون

کتابی است که ۱۱ بار به چاپ رسیده و مورد استفاده بانک ها، شرکت های بیمه و کارفرمایان در مقیاس وسیع پخش شده است. داستان این کتاب از این قرار است که در شهر بابل قدیم مرد ثروتمندی زندگی می کرد به نام “آرکاد”؛ شهرت ثروت افسانه ای او به دورترین نقاط دنیا نیز رسیده بود. در کتاب ۷ راه برای مشکلات مالی، ۵ قانون طلایی، چگونگی وام دادن پول به دیگران و چطور با اطمینان طلب خود را پس گرفتن و خیلی مطالب مفید دیگر با شرح داستانی زیبا نوشته شده است.


۲۶- چگونه با هرکس صحبت کنیم؛ نویسنده/ لیل لوندز

۹۲ راهکار ساده در کتاب وجود دارد برای برقراری ارتباط با دیگران و به ما آموزش می دهد که: “ارتباط کلید موفقیت است، نه هر کلیدی”. لیل لوندز به زبان ساده و کاملا قابل فهم به ما می گوید که چه اقداماتی در موقعیت های مختلف باید انجام داد تا بهترین نزد دیگران باشیم و ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنیم.


۲۷- انرژی بیشتر، اشتیاق بیشتر، نتایج بیشتر؛ نویسنده/ هری پل- دکتر راس رک

در این کتاب شرح زندگی “کتی آدامز” وجود دارد که بُعد زندگی شخصی او روی زندگی کاریش تأثیر مخرب می گذارد. دوستان کتی به او کمک می کنند دوباره در کار خود موفق شود. او در رادیو با “دکتر آلن” آشنا می شود و… این کتاب به ما کمک می کند که در زندگی کاری و شخصی خود موفق تر از هر زمان دیگری عمل کنیم.


۲۸- قورباغه را بخور؛ نویسنده/ برایان تریسی

من که تا به حال قورباغه ای را نخورده بودم با خواندن این کتاب مجبور شدم این کار را انجام دهم!؛ شوخی می کنم، منظور از قورباغه در این کتاب چیز دیگر است، یعنی اینکه ما در طول روز باید سخت ترین کاری که پیش رو داریم را اول از همه انجام دهیم. در این کتاب ۲۱ روش عالی وجود دارد تا  کارها را به موقع و درست انجام دهیم، یا بهتر بگویم “مدیریت زمان” داشته باشیم. یادمان باشد که در مسیر رسیدن به موفقیت “وقت طلاست” پس باید آن را به خوبی مدیریت کنیم و برایان تریسی در این کتاب به ما آموزش می دهد چگونه زمانمان را به خوبی مدیریت کنیم و کارهای امروز را به فردا نیندازیم.


۲۹- هشت کتاب سهراب سپهری؛ نویسنده/ خودش

سهراب سپهری سبک جدیدی را در شاعری دارد، هر چند نویسنده و نقاش هم بوده. آوازه ی او به کشورهای دیگر جهان هم رسیده است و شعرهایش به زبان های: “انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی” نیز ترجمه شده. معروف ترین شعر او “پشت دریاها” است که سروده: “قایقی خواهم ساخت، خواهم انداخت به آب، دور خواهم شد از این خاک غریب، که در آن هیچکسی نیست که در بیشه ی عشق، قهرمانان را بیدار کند و…”. سهراب به ما یاد می دهد که: “چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید…”.


۳۰- رمز موفقیت برای شما؛ نویسنده/ محمد رضا طالبی

نویسنده این کتاب کارنامه درخشانی دارد. آقای رضا طالبی دارای مدرک مربی گری بین المللی درجه ۱ و کمربند مشکی دان ۶ و دارای تأییدیه از فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون جهانی تکواندو و انجمن تکواندو کره می باشد و هم اکنون یک دفتر معاملات ملکی در شرق تهران دارد که در آن مشغول به کار است. او می گوید “مطالعه بالاترین لذت هاست” و این کتاب را نتیجه مطالعه زیاد در دوران دانشگاهی خود و تحقیقات پیرامون افراد خاصی می داند که با آنها رابطه نزدیک داشته است. او همچنین تجربیات زندگی خود را نیز به مطالب آموزنده کتاب اضافه کرده است. این کتاب ۲۶ صفحه دارد.