متفاوت بودن همیشه به چشم می آید

کیفیت بهترین و واقعی ترین تبلیغ است
1396-01-10
هر موجود زنده ای توانایی منحصر به فردی دارد
1396-01-10

متفاوت بودن همیشه به چشم می آید

برای حضور فعال در جامعه ای که در آن زندگی می کنیم نمی توانیم به این مورد زیاد امید داشته باشیم که بدون تفاوت بتوانیم کاری تأثیرگذار انجام دهیم، چرا که طبیعت انسان زیاد با مثل هم بودن ها روی خوشی نشان نمی دهد و بی تفاوت است نسبت به مثل هم ها. هر یک از ما به هر مأموریت و کاری که در زندگیمان مشغول انجام آن هستیم باید به این موضوع توجه کنیم که متفاوت باشیم، حتی شده به اندازه ای کم. جالب است بدانید خداوند یکی از آن متفاوت اندیشان بزرگ است، او در هر چیزی که خلق کرده با چیزهای مشابهش تفاوتی قائل شده؛ مثلا: صدها نمونه درخت وجود دارد اما هر یک به نوعی با هم متفاوت هستند. ممکن است خیلی از میوه ها گرد باشند اما در رنگ و طعم با هم متفاوتند، حیوانات هم همین گونه هستند اما انسان نه؛ او به علت داشتن روح الهی که در خود دارد و عقلی که خداوند به او داده است نه تنها با تمام موجودات و هم نوعان خود بلکه با تمام هستی می تواند تفاوت داشته باشد. شاید متفاوت بودن کمی سخت باشد اما باور دارم که غیر ممکن نیست، اگر خداوند به هر یک از ما اثر انگشت متفاوتی داده است پس حتما با پیروی از عقلمان و شناخت استعدادهای درونیمان می توانیم تفاوت خلق کنیم و متفاوت از دیگران باشیم.

متفاوت بودن همیشه به چشم می آید، آن هم در هر چیزی. برای مثال: گروه موسیقی “کاکوبند” یک نمونه بسیار عالی در موسیقی کشورمان می باشند که به تازگی در حال اوج گرفتن هستند. سبک خواندن آنها بسیار متفاوت از دیگر موسیقی هایی است که تا کنون شنیده ام. نمی دانم چه چیز در آهنگ هایشان است که حس خاصی به من می دهد، سال ها دنبال این چنین آهنگ هایی بودم، آهنگ هایی که به فکر انسان عُمق می دهند. هر چه هست ریشه در عشق دارد. این نشان دهنده این است که متفاوت بودن در هر چیزی می تواند نمود پیدا کند، دقت می کنید دوستان؛ در هر چیزی، حتی در موسیقی که در تمام دنیا به شکل های مختلفی خوانده می شود هنوز هم می توان متفاوت بود.

متفاوت بودن به زمان نیازمند است: نمی توان توقع این را داشت که یک شبه بتوان تفاوت خود را با دیگران کشف کرد و آن را به بهترین شکل ممکن انجام داد. باید برای ایجاد تفاوت زمان گذاشته شود. به گفته گروه کاکوبند آنها ۱۰ سال بر روی آلبوم موسیقی خود کار کرده اند و بعد آن را منتشر کرده اند.

برای ایجاد این تفاوت باید از خداوند کمک گرفت: کسی که به هر یک از ما استعدادی خاص داده است، همه چیز را برای بروز آن نیز در وجود ما قرار داده. گروه کاکوبند معتقدند: “کاکوبند تمام تمامش حسی است که از سمت خداوند هدیه شده به ما و یک جورایی تمام احساسات درونی که طی این سال های اخیر جمع شده بوده، الان تو این قالب پکیج اومده بیرون و ان شاء الله که به دل همه بندگان برسه. کاکوبند انسان را به اصالت انسان ان شاء الله که دعوت می کنه”.

۱۳۹۵/۶/۲۶

منبع:

مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *