زندگی نا محدود

مأموریت+: این بار قهرمان ما از کشور استرالیا می باشد، او فردی ست که با محدودیت هایی که با آنها مواجه بوده است کنار آمده و با وجود آنها به موفقیت های چشم گیری رسیده است. شاید مخاطبین اصلی قهرمان این بار ما افرادی باشند که به معلولیتی دچار هستند و هنوز با فکر کردن به آن نمی توانند با معلولیت خود کنار بیایند و فکر می کنند این معلولیت سدی است تا آنها نتوانند به مأموریت، اهداف، آرزوها و رویاهای خود در زندگیشان برسند. امیدواریم معلولین عزیز کشورمان و هر کشوری در جهان با آشنایی با قهرمان این بار ما بتوانند خود را آنگونه که هستند بپذیرند و مسیر رسیدن به موفقیت را با قدرت ادامه دهند. در ضمن آشنایی با قهرمان این بار ما، برای پدر و مادرانی که فرزندی معلول دارند خالی از لطف نیست.

مردی که در تصویر می بینید “نیک وویچیچ”، مسیحی انجیلی اهل استرالیا و یکی از تأثیرگذارترین سخنرانان انگیزشی حال حاضر جهان است. وی که متولد چهارم دسامبر ۱۹۸۲ می باشد که کتاب پُرفروش خود را با نام “زندگی بدون محدودیت” در سال ۲۰۱۰ منتشر کرد. وویچیچ در سن ۲۱ سالگی همزمان در دو رشته ی حسابداری و برنامه ریزی مالی موفق به اخذ مدرک کارشناسی شد. وی همچنین تا کنون فیلم های مستندی در رابطه با موفقیت و زندگی را منتشر کرده است. او در سال ۲۰۰۹ برای بازی در فیلم کوتاه سیرک پروانه موفق به دریافت جایزه شد. او همچنین یکی از سخنرانان انگیزشی پروژه ی تد می باشد.

اما ورای تمامی این موفقیت ها آن چه که نیک را از تمامی سخنرانان موفقیت و تفکر مثبت مجزا می کند، داستان زندگی خود اوست. نیک در حالی به دنیا آمد که به خاطر ابتلا به سندرم تترا آملیا فاقد دست و پا بود. در ابتدا مادر نیک از رویارویی با حقیقت فرار می کرد اما سرانجام با این عقیده که خداوند برای فرزندش برنامه ی خاصی در نظر دارد، وی را پذیرفت. نیک کم‌کم و با کمک مادرش آموخت که از زائده ی کوچکی که به جای پا در بدن او وجود داشت و بعدها با یک جراحی ۲ انگشت آن از هم جدا شده بودند، استفاده کند و قابلیت‌های خود را افزایش دهد. از آنجایی که ویژگی های فیزیکی نیک باعث می شد وی مورد ترحم و تمسخر هم کلاسی هایش قرار بگیرد، وی یک دوره ی افسردگی را تجربه کرد تا جایی که در سن ۱۰ سالگی دست به خودکشی زد. وی بعدها از این کار ابراز پشیمانی کرد، زیرا اگر از دنیا رفته بود نمی توانست پیام زندگی را به این مقدار از جمعیت جهان برساند.

نیک همچنین تا حد زیادی انسانی مذهبی و معنوی است، تا جایی که کلیسای شخصی خود را بنا نهاد و یک بار در پاسخ به این سوال که چرا تا این حد خوشحال است گفت: “زیرا یکی از آفریده های خداوند هستم”. وی در سن ۳۰ سالگی با Kanae Miyahara  ازدواج کرد، که حاصل این ازدواج عاشقانه ۲ فرزند است. وی شرح زندگی عاشقانه ی خود و همسرش را در کتاب “عشق بدون محدودیت” منتشر کرده است.

نیک خود را مردی بدون عضو “limbs” و همچنین بدون محدودیت “limits” معرفی می کند و برای این که باور خود را به معجزه نشان دهد بارها گفته است که یک جفت کفش در کمدش نگه می دارد.

مأموریت+: “نیک وویچیچ” نشان داد با وجود معلولیت و نداشتن دست و پاهای خود هیچ چیز نمی تواند او را متوقف کند. البته جدا از معلولین، خیلی از افراد هستند که با وجود اینکه چهارستون بدنشان سالم است خود را دست کم می گیرند و پای دیگر مسائل را به میدان می کشند تا بگویند ما به خاطر این مسائل نمی توانیم موفق باشیم. اما بیایید با هم رو راست باشیم، چه چیز مهم تر از سلامتی؟، ما بقیه چیزها بهانه هایی هستند که هر کس ممکن است برای خود چند تایی داشته باشد مثل این موارد: من در خانواده ای ضعیف متولد شده ام و رشد کرده ام، من سرمایه مورد نیاز برای شروع کارم را ندارم، من شکست های زیادی خورده ام، من بدهکارم و… خودمان را گول نزینم، این ها همه بهانه های قشنگی هستند که برخی آنها را همیشه با خود به همراه دارند. اما یادمان باشد تا زمانی که ما تصمیم نگیریم خودمان را تغییر دهیم هیچ تغییری در زندگیمان ایجاد نمی شود چرا که این وعده خداوند است به تمام انسان ها در هر کجای جهان: “و خدا با آن همه مهربانی به خلق” حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند/ رعد – ۱۱.

در وصف قهرمان این بارمان می توانیم بگوییم: “آقای نیک وویچیچ عزیز، تو قهرمانی”.

منبع:

سایت دوباره زندگی/ ترجمه و تنظیم، زهرا بای

گردوآوری، تکمیل و تنظیم:

مأموریت+.

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *