زندگی متفاوت از زندگی مدرن

مأموریت+: حفظ میراث گرانبهای گذشتگان و زنده نگه داشتن آنها در زندگیِ مدرن امروز که با تکنولوژی گره خورده است از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و هنوز افرادی هستند که این میراث های گرانبها را زنده نگه دارند تا آیندگان نیز آنها را ببینند.

آقای “محمود یزدی” مردی است که به جذابیت های زندگی مدرن پشت پا زده است و مثل زمان پدرانش زندگی می کند، حال و هوای زندگی او حال و هوای قدیم را تداعی می کند.

او عاشق سفر و گردش است و به بیش از ۲۷ کشور سفر کرده و تلاش می کند با این شیوه از زندگی، مردم را با آداب، رسوم و فرهنگ گذشته زندگی ایرانیان، مخصوصا استان “یزد” آشنا کند و به هر کشوری که سفر می کند در آنجا نیز فرهنگ و اصالت ایرانی را ترویج و رواج می دهد.

ایشان می گویند: “مجموعه ای از سنت های قدیم و گرایش هایی که پدران ما داشتند، اینها را داخل خانه جمع آوری کرده ام. نانمان را خودمان می پزیم، گندم برای خودمان است و تخم مرغ مصرفی خودمان از مرغ های خودمان می باشد. هفته ای یک بار همه ی اهل خانواده می آیند در خانه دور هم جمع می شوند، می گوییم و می خندیم”.

آقای “کاظم دهقانی”، گزارش گر خبر شبکه “تابان یزد” جمله بسیار پُر معنایی را بیان می کند: “آداب و رسومی که نشان دهنده ی فرهنگ و هویت ما می باشد باید در زندگی ما دیده شود، نه در موزه و نمایشگاه”.

مأموریت+: چه خوب است این اتفاق در استان ها و روستاهای دیگر کشورمان نیز بیفتد و کسانی که دوست دار فرهنگ و سنت نیاکان خود هستند نگذارند این میراث های گرانبها و با ارزش آرام آرام به فراموشی سپرده شوند؛ البته هر یک از ما نیز در این زمانه و در این اثر می توانیم در زندگی خود، در طراحی و دکوراسیون خانه، محیط کار و فضای شهری از نمادها و اشیای قدیمی استفاده کنیم که بدون شک جذابیت خواستی به محیط می دهند. آقای “محمود یزدی” نمونه کسی است که سال هاست این کار را در منزل خود انجام می دهد و ما در استان “یزد” به او و کارهایش افتخار می کنیم و به لهجه ی یزدی به ایشان می گوییم: “تو قهرمانی”.

منبع:

خبرگزاری صدا و سیمای یزد، گزارشگر آقای “کاظم دهقانی”.

گردآوری، تکمیل و تنظیم:

سایت مأموریت+.

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *