کتاب های خوانده شده – ۱۱

۱۰۱- راز برای زندگی شاد؛ نویسنده/ پرمودا باترا

در این کتاب جملاتی با تصاویری جالب نوشته و گذاشته شده اند که راهنمای مسیر ما برای رسیدن به موفقیت هستند و به ما درک عمیق تری برای شاد زندگی کردن می دهند.


۱۰۲- راه اپل “۱۲ درس مدیریتی از نوآورترین شرکت دنیا”؛ نویسنده/ جفری کروک شنک

چرا اپل بزرگترین سیب جهان شده است؟. در این کتاب ۱۲ فصل وجود دارد که به ما می آموزند “اپل” و سکان دار خود یعنی “استیو جابز” چه کارهایی انجام داده اند تا به این موفقیت بزرگ دست یافته اند. اگر به فکر داشتن کسب و کاری رو به رشد و پایدار هستید این کتاب الهام بخش را مطالعه نمایید و ۱۲ درس مدیریتی آن را در کسب و کارتان به اجرا بگذارید.


۱۰۳- ۲۲ قانون ابدی بازاریابی؛ نویسنده/ اَل ریس- جک تروت

بازاریابی موضوعی نیست که بتوان ساده از کنار آن گذشت؛ اَل ریس و جک تروت در این کتاب ۲۲ قانون ابدی بازاریابی را به خوبی برای ما با مثال هایی از شرکت های مختلف توضیح می دهند تا بتوانیم در بازار پُر از رقابت امروز موفق شویم کسب و کار خود را سالم و پایدار نگه داریم و آن را به خوبی رشد دهیم. در قانون ۲۲ کتاب شرح داده شده که: “بدون سرمایه مناسب و یک ایده خوب به هیچ وجه موفق نخواهید شد”. اگر دستی در تجارت دارید این کتاب را حتما مطالعه کنید و قوانین آن را در کسب و کارتان به کار بگیرید، شک نکنید که تجارتتان رشد خواهد کرد چون خیلی ها از این قوانین آگاهی ندارند.


۱۰۴- کویریّات “زیباترین نوشته های ادبی و عرفانی دکتر شریعتی”؛ نویسنده/ دکتر علی شریعتی

دکتر شریعتی برای همه ی ما هموطنان شناخته شده است. دکتر زندگی پُر فراز و نشیبی داشته که شرح آن در اول این کتاب آمده است. خواندن کویریّات به ما درک عمیق تری از زندگی می دهد و ما را با موضوعات مختلفی آشنا می کند که باید در مورد آنها بهتر و بیشتر بدانیم. دکتر شریعتی می گوید: “واقعیت، خوبی، زیبایی. در این دنیا، جز این سه، هیچ چیز دیگر به جستجو نمی ارزد. نخستین با اندیشیدن، علم. دومین با اخلاق، مذهب. و سومین با هنر”. خواندن این کتاب برای کاربران فهیم مأموریت+ خیلی با ارزش است تا از زندگی درک عمیق تری پیدا کنند.


۱۰۵- ترامپ ۱۰۱ راه موفقیت در کسب و کار؛ نویسنده/ دانلد جی. ترامپ- مردیت مک ایور

دانلد جی. ترامپ یکی از افراد موفق در تجارت است، او الهام بخش میلیون ها نفر در سرتاسر جهان می باشد. این کتاب پُر از دیدگاه ها، داستان ها، نظریات و نصایح ترامپ در مورد چگونه موفق شدن در تجارت و زندگی است؛ داستان بر خلاف جهت آب شنا کردن. این کتاب ۳۳ فصل دارد که در آن می توان درس های آموزنده ای آموخت که در تجارت و زندگی مفید هستند. نویسنده می گوید: “من با چالش ها پیشرفت می کنم، با انجام کارهایی که دیگران فکر می کنند ممکن نیست”.


۱۰۶- هیچ راهی دور نیست؛ نویسنده/ ریچارد باخ

نویسنده ی کتاب “جاناتان مرغ دریایی” این بار داستان دیگری را برایمان می گوید؛ از یک سفر برای حضور در جشن تولد فرندش”رِی”. او در این سفر، در خیالش با پرندگان مختلفی دیدار می کند و به آنها می گوید که برای چه در سفر است و هر کدام از پرندگان درک عمیق تری به او از تولد و چیزهای دیگر می دهند. این کتاب ۴۵ صفحه ای، نیم ساعت هم وقت شما را نمی گیرد چرا که بسیار خلاصه نوشته شده و تصاویر مختلفی در لابه لای کتاب به چشم می خورد که به زیبایی داستان کتاب می افزایند.


۱۰۷- تبلیغات خلاق؛ نویسنده/ لوک سولیوان

تبلیغات یک ابزار است برای شناخت یک کسب و کار، سازمان، کالا، خدمات و… به مخاطبین هدف و مردم. اگر می خواهید برای کسب و کار خودتان و یا دیگران دست به ساخت آگهی های تبلیغات خلاقانه ای بزنید این کتاب که دارای ۱۰ فصل می باشد را حتما مطالعه کنید. برای کسانی که می خواهند مرزهای ساخت یک آگهی تبلیغاتی عادی را بشکنند و کاری قوی، موثر و نو خلق کنند کتابی بسیار آموزنده است که نویسنده ی آن خود نویسنده ی موفق آگهی های تبلیغاتی محصولاتی نظیر: “میلرلایت”، “تایم”، “بی‌ام‌و” و “لی” است. سولیوان تاکنون موفق شده است که بیش از ۲۰ بار جایزه ی “وان شو” را که در دنیای تبلیغات به عنوان “اسکار” از آن یاد می شود به دست آورد.


۱۰۸- پیروزی آسان است؛ نویسنده/ مایک ویکت

کتابی بسیار عالی و آموزنده برای داشتن یک زندگی پُر از موفقیت و رسیدن به خواسته ها. در این کتاب با قدرت عظیمی که در درون مان است آشنا می شویم و با استفاده از آن زندگی خود را برای همیشه پُر بار می کنیم. خودِ نویسنده در سال ۱۹۷۶ فروشنده ی بسیار ساده ای بود که به زحمت روزگار می گذراند. او در نهایت گمنامی و فقر به اصولی پی برد که ناگهان زندگی اش را متحول کرد. دیری نپایید که به خاطر موفقیت های فراوانی که کسب کرد از او درخواست شد که در مجامع و محافل گوناگون شرکت کند و اسرار موفقیت خود را برای دیگران بازگوید. چندی نگذشت که نوارهای کاست بسیاری از سخنرانی های “مایک ویکت” تهیه شد و در اختیار همگان قرار گرفت. بسیاری از شرکت های دولتی و خصوصی نیز از او دعوت کردند تا در زمینه ی افزایش کارایی برایشان سخنرانی کند و با آنان به مشاوره بپردازد. مایک با تألیف این کتاب روحیه هزاران نفر را نیرو بخشیده تا در مورد خود به باورهای تازه ای دست یابند و بپذیرند که رسیدن به پیروزی چندان هم دشوار نیست. “آری رسیدن به موفقیت اینگونه است”.


۱۰۹- اینترنت برای همه؛ نویسنده/ حمید رضا فرشی زاده

اینترنت دنیای مجازی است که هر روز هر یک از ما در آن حضور داریم. خود من بیشتر آموزشی که دیدم از طریق آزمون و خطاهای خودم بود، اما با خرید این کتاب توانستم بهتر یاد بگیریم که چگونه از اینترنت استفاده کنم. در ۱۱ فصل از این کتاب که به چاپ پانزدهم نیز رسیده با خیلی از مطالب مهم در مورد اینترنت آشنا می شویم و عملکرد امن تر و بهتری در فضای مجازی خواهیم داشت.


سال ۱۳۹۲

۱۱۰- کیمیاگر؛ نویسنده/ پائولو کوئلیو

یکی از محبوب ترین کتاب های کوئلیو که جزء پُرخواننده ترین کتاب های دهه ی اخیر نیز می باشد کیمیاگر است که شاید همین کیمیاگر سکوی شهرت و آوازه ی کوئلیو شده است چون دومین کتاب نوشته شده ی اوست و زیبایی خاصی دارد. کتابی که در بیش از ۱۵۰ کشور منتشر شده و به ۵۲ زبان ترجمه. کیمیاگر داستانِ جوانِ چوپانی است اهل “آندلس” در جنوب “اسپانیا” که به دنبال گنج خود می گردد و برای رسیدن به آن راهی سفری می شود تا آن را در مصر پیدا کند. داستان جوان ما که نامش “سانتیاگو” می باشد پُر از پندهای مختلف است. او در این سفر پُر ماجرا متوجه می شود گنج او در همان سرزمینی است که سفرش را از آنجا آغاز کرده، از سفرش باز می گردد و در همان کلیسای متروکه ای که با گوسفندانش روزگار می گذرانده در زیر درخت انجیر مصری گنج را پیدا می کند. کتاب “سرزمین الماس ها” را یادتان می آید که قبلا آن را معرفی کردم!؟؛ سانتیاگو نیز گنج خود را در فیلادلفیای خودش پیدا می کند، جایی که از آنجا سفر خود را آغاز کرده. خواندن کتاب کیمیاگر برای کسانی که به دنبال پیدا نمودن مأموریت خودشان در زندگی می گردند بسیار مفید است. حرف و حدیث درباره ی کتاب کیمیاگر زیاد است: عده ای می گویند کوئلیو این کتاب را به تأثیر از دفتر ششم مثنوی معنوی اثر “مولوی” نوشته و… در کل خواندن این کتاب پُر هیجان و آموزنده را از دست ندهید. جملاتی از کتاب: “مهم نیست چه می کنی، هر کس بر روی زمین همواره تجلی بخش بنیادی ترین رسالت در سرگذشت جهان است و اغلب این را نمی داند. پیر مرد گفت: دو هزار سال پیش در سرزمینی دور مردی را که به رویاها باور داشت “یوسف پیامبر” در چاهی انداختند و به بردگی فروختند، بازرگانان ما او را خریدند و به مصر آوردند. همه ی ما می دانیم کسی که به رویاها باور داشته باشد از عهده ی تعبیر آنها نیز بر می آید. هر که باشی و هر کاری کنی، وقتی چیزی را از ته دل طلب می کنی، از این رو است که این خواسته در روح جهان متولد شده، این مأموریت تو بر روی زمین است. و هنگامی که آرزوی چیزی را داری سراسر کیهان همدست می شود تا بتوانی این آرزو را تحقق بخشی. باید بیاموزی زندگی به همین وابسته است. و اگر نتوانم؟، در حال زیستن افسانه شخصی ات می میری. این بسیار بهتر از مردن همچون میلیون ها آدم دیگر است که هرگز نمی دانند افسانه شخصی وجود دارد”.