عصرِ جدیدِ زندگیِ تو چه زمانی آغاز می شود؟

نه؛ کلمه ای که در مسیر موفقیت زیاد آن را می شنوی و باید زیاد از آن استفاده کنی
1398-04-21
هدیه
1398-04-21

عصرِ جدیدِ زندگیِ تو چه زمانی آغاز می شود؟

هر انسانی با استعدادی ویژه پا به این دنیا می گذارد، هیچ استثنایی هم وجود ندارد که انسانی استعداد ویژه ای نداشته باشد، یعنی محال است حتی یک نفر از مردم دنیا چه آنها که قبلا بوده اند، چه آنها که هم اکنون هستند و چه آنها که در آینده خواهند بود، استعداد ویژه ای نداشته باشند

استعدادی که اگر به آن توجه شود و جدی گرفته شود می تواند برای آن فرد و افراد دیگر مفید باشد

و “عصرِ جدید” با تهیه کنندگی و مجری گری “احسان علیخانی” عزیز برنامه ی استعدادیابی است که توجه ویژه ای به استعدادهای شناخته نشده دارد

استعدادهایی که اگر این برنامه نبود هیچ موقع به این سرعت شناخته نمی شدند، تشویق نمی شدند و اوج نمی گرفتند.

مردم همانند معدن هایی از نقره و طلا هستند/ رسول خدا (ص)

این حدیث خیلی حرف برای گفتن دارد و هر انسان موفقی تفسیری است از این حدیث گُهربار و ناب؛ هر انسان موفقی که نقره و طلای درون خود را کشف کرده است و آن را جدی گرفته باشد و استعداد خود را به دنیا عرضه کرده باشد مثالی است برای این حدیث. نقره و طلا اشاره به استعداد هر یک از ما دارد، استعدادی که خداوند آن را به هر یک از انسان ها داده است.

چگونه استعداد ویژه و پنهان خود را کشف کنیم؟

کشف استعداد کار سختی نیست، باید توجه کرد به اینکه به انجام چه کاری علاقه داریم، وقتی متوجه این موضوع شدیم قدم بعدی این است که آن علاقه را در خودمان تقویت کنیم و آن را رُشد دهیم. باید توجه داشت که استعداد ویژه ی ما همان مأموریت ما در زندگی است؛ در کتاب مأموریت که سال هاست در حال کار بر روی آن هستم این موضوع را با تمام جزئیاتش توضیح داده ام و راهنمای کامل و جامعی است برای پیدا نمودن استعداد ویژه ی خود و یا همان مأموریت خود در زندگی. در بخش فلسفه مأموریت نیز این موضوع مهم تا حدودی توضیح داده شده است.

برای روشن شدن بیش از پیش این موضوع بیایید با هم یکبار روال مسابقه ی “عصر جدید” را تغییر دهیم و این بار ۵ شخصیت اصلی مسابقه را بر روی صحنه ی “عصر جدید” بیاوریم تا متوجه شویم استعداد ویژه یا مأموریت هر کدام از آنها در زندگی چه چیزی بوده است و بعد از انجام مأموریت خود در زندگی چه افتخاراتی را نصیب خود کرده اند:

استعداد ویژه و یا مأموریت “احسان علیخانی” در زندگی مجری گری بوده است، همه ی ما او را با برنامه “ماه عسل” می شناسیم اما احسان علیخانی دوست داشتنی ما، اجراهای دیگری مانند “صبح آمد”، “سه ستاره” و چند اجرای دیگر را برعهده داشته‌ است و نخستین بار در برنامه تلویزیونی “پسرهای ایرونی” به عنوان مجری، جلوی دوربین رفت و پس از اجرای برنامه “جزر و مد” با “ماه عسل” به یک چهره مشهور تبدیل شد و جوایز و افتخارات درخشانی را نصیب خود کرد.

استعداد ویژه و یا مأموریت “امین حیایی” در زندگی بازیگری بوده است، بیشتر ما او را با نقش آفرینی در فیلم های “اخراجی ها” و “ساخت ایران” می شناسیم اما تعداد فیلم ها و سریال هایی که امین حیایی در آنها به عنوان بازیگر نقش آفرینی کرده است بسیار زیاد می باشند و به علت بازی بسیار خوبش جوایز و افتخارات متعددی را نصیب خود کرده است.

استعداد ویژه و یا مأموریت “سید بشیر حسینی” در زندگی در امر تحصیل، تدریس و تحقیق و پژوهش بوده است، او استاد دانشگاه های مختلفی می باشد و سال هاست در برنامه های مختلف تلویزیونی به عنوان کارشناس حضور دارد. او با توجه به علاقه زیادش به علوم انسانی و اعتقاد به اینکه با خواندن علوم انسانی می تواند بیشتر از یک مهندس به جامعه اش خدمت کند رشته حقوق دانشگاه امام صادق(ع) را برگزید. سید بشیر حسینی سالهاست با تدریس و تحقیق در حوزه حقوق فرهنگ، حقوق بین‌الملل ارتباطات، سیاستگذاری فرهنگ و ارتباطات، مدیریت رسانه، آینده‌پژوهی تحولات فرهنگی تکنولوژیک و علوم نوین رسانه فعالیت دارد. کسب استاد برتر دانشکده صدا و سیما در سال نود و چهار، از افتخارات علمی دکتر بشیر حسینی به شمار می رود.

استعداد ویژه و یا مأموریت “آریا عظیمی نژاد” در زندگی آهنگ سازیِ موسیقی متن، تیراژ فیلم های سینمایی و برنامه های مختلف می باشد. او در رشته ی موسیقی دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری پذیرفته شده و نزد اساتید بزرگی به فراگیری اصول موسیقی پرداخت. آریا عظیمی نژاد برای فیلم ها و سریال های تلوزیونی بسیاری موسیقی ساخته است. کار حرفه‌ای ساخت موسیقی را از سال دوّم دانشگاه با موسیقی تئاتر آغاز کرد و در مدتی کوتاه توانست در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر، نامزد دریافت بهترین موسیقی متن گردد.

استعداد ویژه و یا مأموریت “رویا نونهالی” بازیگری بوده است و بیشتر ما او را با سریال “خواب و بیدار” می شناسیم اما ایشان در فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی بسیار به عنوان بازیگر نقش آفرینی کرده اند و جوایز پُرافتخاری را نصیب خود نموده اند.

“امین حیایی” و “رویا نونهالی” هر دو بازیگر هستند اما به نظر شما تفاوت آنها در چیست؟ “سبک شخصی“، امین حیایی بازیگری طنزپرداز می باشد اما رویا نونهالی در نقش های جدی موفق است. وارد جزئیات نمی شوم چون از حوصله ی این مقاله خارج است اما این جزئیات برای موفقیت و کشف دقیق استعداد ویژه و یا مأموریت ما در زندگی بسیار مهم هستند و برای آموختن آنها باید تا زمان تکمیل شدن کتاب مأموریت صبر کرد.

چگونه استعداد خود را به دیگران عرضه کنیم؟

خواندن این مقاله کمک می کند که استعداد خود را گام به گام به دیگران عرضه کنیم

توجه به استعداد ویژه ی خود یا همان مأموریت خود در زندگی یکی از مهم ترین کارهایی است که هر انسانی با انجام آن قدم بسیار مهمی را در موفقیت خود برداشته است و بسیاری از موفقیت های دیگر بعد از پیدا نمودن این موضوع اتفاق می افتد.

عصرِ جدیدِ زندگیِ تو زمانی آغاز می شود که استعداد ویژه و یا همان مأموریت خود را در زندگی کشف کنی و آن را به انجام برسانی، صحنه ی عصر جدید نیز خیلی وقت است در دنیای واقعی وجود دارد، صحنه ی عصر جدید در دنیای واقعی “صحنه ی زندگی است”، داوران مردم و اطرافیان ما هستند که به استعداد و یا مأموریت هر یک از ما در زندگی توجه می کنند و با انتخاب ما، به ما ضربدر آبی می دهند تا وارد مرحله های بالاتر از زندگی خود شویم.

۱۳۹۸/۴/۲۱

منبع:

مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *