ایده هایی که دو کارآفرین بزرگ آنها را باور داشتند و کارمندان را مجاب کردند آنها را بسازند

فلسفه
1396-01-10
۳ پند از لقمان حکیم که هر فردی می توان به آنها عمل کند و به آنها برسد
1396-01-10

ایده هایی که دو کارآفرین بزرگ آنها را باور داشتند و کارمندان را مجاب کردند آنها را بسازند

خیلی از افراد در اجرایی کردن ایده هایشان با مخالفت دیگران مواجه می شوند و ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که اگر واقعا به ایده هایمان باور داریم و می دانیم قابل اجرا هستند نباید اجازه دهیم این مخالفت ها جلوی پیشرفت ما را بگیرند. دو داستان واقعی در این باره وجود دارد که آنها را در زیر برایتان می گذارم تا همیشه آنها را به خاطر داشته باشید.


داستان فورد و هنری فورد:
هنری فورد تصمیم گرفت موتوری بسازد که هر هشت سیلندر آن در یک ردیف قرار داشته باشد. بنابر این به مهندسانش گفت موتوری با این مشخصات تولید کنید. تمام مهندسان گفتند این کار غیر ممکن است فورد گفت: “به هر شکل آن را تولید کنید”.
پس از یک سال فورد از مهندسان نتیجه خواست و آنان گفتند: “ساخت چنین موتوری امکان ندارد”. فورد گفت: “به کارتان ادامه دهید، من این موتور را می خواهم”.
مهندسین به کارشان ادامه دادند و یک دفعه انگار معجزه ای رُخ داد و آنها توانستند راهی برای ساختن آن موتور بیابند و بدین ترتیب موتور معروف “وی-۸” اختراع گردید.
داستان اپل و استیو جابز:
اتفاقی که افتاد این بود که طراحان ایده ی واقعا فوق العاده ای ارائه دادند. سپس آن را نزد مهندسان بردند و آنها گفتند: “نه ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم، غیر ممکن است”. در نتیجه اوضاع بدتر شد. سپس آنها ایده شان را نزد کارکنان بخش تولید “صنعتی” بردند و آنها گفتند: “ما نمی توانیم آن را درست کنیم”. بنابرا این اوضاع بدتر و بدتر شد.
بلاشک ایده را نزد مهندسان بردند، آنها گفتند:”اوه، و ۳۸ دلیل ارائه دادند”، و آنها گفتند: “خب، چرا؟”؛ گفتم: “به این خاطر که من مدیرعامل هستم و به نظر من این کار می تواند انجام شود”. آنها یک جورهایی آزرده خاطر شدند، اما نتیجه فوق العاده بود.
Time/October16/2005
یادمان باشد که اگر ما هم به ایده هایمان باور داشته باشیم، بدون شک می توانیم به آنها دست پیدا کنیم، نباید با شنیدن چند نه، ایده مان را کنار بگذاریم، گاهی پیگیری نکردن یک ایده ی عالی می تواند پیشرفت آینده ی کاری ما را متوقف کند.

۱۳۹۵/۹/۵
منبع:
مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *