بزرگی و کوچکی
1396-08-12
آینه و آب
1396-08-12

گنج و نقشه گنج

مثل خیلی از چیزها که در گذشته بودند اما امروز تغییر کرده اند، گنج ها و نقشه گنج ها نیز در روزگار ما تغییر کرده اند و آن گنج و نقشه گنج امروز این است: “توجه به ایده هایی که به ذهنمان می رسند و پر و بال دادن به آنها با دانش روز”.

گاهی یک ایده می تواند زندگی فردی را به کُلی تغییر دهد، آن ایده می تواند: دیجی کالا باشد، ۵۰۴۰ باشد، آمازون باشد، ای بی باشد، گوگل باشد، مایکروسافت باشد، اپل باشد، آیس پک باشد، آهنگ مشکی رنگ عشقه باشد، مأموریت+ باشد

در فضای اینترنت باشد

در بازار سنتی باشد

تغییری جزئی بر روی یک محصول*کالا یا خدمات* باشد

و یا هر چیز دیگری

عزیزان، از ایده ی نابی که خداوند در اختیارتان قرار می دهد و آن را به فکرتان می اندازد غافل نباشید؛ آن را بگیرید، بر روی آن کار کنید و به آن پر و بال بدهید. دقت داشته باشید این ایده ها هستند که زندگی انسان ها را دگرگون می کنند. برای مثال: اگر ایده ی “آیس پک” در اوج آن شکست هایی که “بابک بختیاری” داشت به ذهن او نمی رسید و یا می رسید و او به آن توجه ای نمی کرد، شاید بابک فردی نبود که امروز است و تمام بزرگان کارآفرین نیز همینطور؛ آنها از ایده هایی که به سمتشان آمد، از آن جرقه های کوچک استفاده کردند، چراغ کسب و کار خود را روشن نمودند و پس از آن، کسب و کار خود را ساختند و سوار بر ایده های خود جهان را فتح کردند یا فتح خواهند نمود. باور کنید میتوان از ایران عزیزمان نیز شعبه های کسب و کار خود را به کمک فرانچایز در کشورهای دیگر نیز تأسیس نمود، فقط باید به ایده هایی که به ذهنمان می رسند توجه کنیم و با دانش روز آنها را به پیش ببریم، همانند آقای بابک بختیاری که شعبه های آیس پک را در چند کشور دیگر تأسیس کرده است و موجبات اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۵ هزار نفر را در داخل و خارج از کشور فراهم نموده؛ همچنین ایشان ۳ برند زنجیره ای دیگر را نیز به وجود آورده اند؛ برایشان آرزوی موفقیت بیش از پیش دارم.

امروز دیگر گنج های ارزشمند فقط در زیر خاک نیستند، بلکه در درون فکر هر یک از ما نیز هستند؛ در درون فکر هر یک از ما گنجی وجود دارد که باید بگردیم و آن را از فکر خود استخراج کنیم. امروز بستر انجام هر فعالیت اقتصادی در کشور فراهم است، تنها با پی بردن به یک ایده ناب که نیاز مردم یا جامعه است و سپس قرار گرفتن در یک شتاب دهنده، دیگر همه چیز حل خواهد شد. البته مراقب گنج خود باشید؛ شتابدهنده ای که آن را در مأموریت+ تأیید می کنم ستاک است که زیر نظر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف فعالیت می کند.

نکته مهم این است که سعی کنید ایده ای که به ذهنتان می رسد، در راستای انجام مأموریتتان در زندگی باشد؛ برای مثال: آقای بابک بختیاری مأموریت داشت در زندگی خود کارآفرین باشد، بنابراین تمام فعالیت هایی که انجام می دهد در همین راستاست.

اگر مرد میدان کار و کارآفرینی هستید بگردید و گنج خود را در درون ذهنتان کشف کنید و سپس با کشف گنج خود یعنی با کشف ایده خود آن را با کمک آخرین دانش روز که نقشه رسیدن به گنجتان است به پیش ببرید و ثروت قابل توجهی را برای خود خلق کنید و برای دیگران نیز اشتغالزایی نمایید.

با این همه آن رنج شما گنج شما باد؛ افسوس که بر گنج شما پرده شمایید/ مولانا

حتما بعد یا قبل از پیدا کردن گنجتان این مقالات را مطالعه نمایید: محصول جدید+ نام جدید= موفقیت بی پایان، پیشنهادهای طلایی به کسب و کارهای داخلی، کسب و کار یا ایده های خود را با تکنولوژی روز و خلاقیت پیوند بزنید، عصر پیشرفت، ایده هایی که دو کارآفرین بزرگ آنها را باور داشتند و کارمندان را مجاب کردند آنها را بسازند، در بازار تجارت گاهی حمله به خود روند پیروزی را سرعت می بخشد، آیا می دانید چرا برخی بعد از راه اندازی کسب و کار شکست می خورند؟، اهمیت لوگو و نام تجاری، چرا خیلی از ایده ها خاک می خورند؟، چرا برندهای ملی طرفداران کمتری نسبت به برندهای خارجی دارند؟، کیفیت بهترین و واقعی ترین تبلیغ است، کارآفرینی یعنی عشق، نقش ایمان و خودباوری در رسیدن به موفقیت و پیروزی و…

با این همه گنج نیست بی‌رنج؛ بر صبر و وفا قدم فشارید

مردانه و مردرنگ باشید؛ گر در ره عشق مرد کارید

پاینده و تازه همچو سروید؛ چون شاخ بلند میوه دارید/ مولانا

ویدیوی زیر نیز می تواند در این راستا به شما کمک کند:

۱۳۹۶/۸/۱۲

منبع:

مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *