کسب و کار یا ایده های خود را با تکنولوژی روز و خلاقیت پیوند بزنید

خلاصه کتاب استیو جابز
1396-01-25
امتحان کن
1396-01-25

کسب و کار یا ایده های خود را با تکنولوژی روز و خلاقیت پیوند بزنید

امروزه برای موفقیت در کسب و کار یا اجرای ایده ها با ۲ گزینه روبرو هستیم:

۱- آنها را به صورت قدیم به اجرا درآوریم.

۲- آنها را به تکنولوژی روز و خلاقیت پیوند بزنیم.

گزینه اول ممکن است آسان تر از گزینه دوم باشد، اما اجرای گزینه دوم هم زیاد سخت نیست و نتیجه بهتری خواهد داشت چرا که امروزه کسب و کارها و ایده های موفق بر اسب تکنولوژی روز و خلاقیت سوار شده اند.

دو مورد که زیاد از تولد آنها در فضای اینترنت نمی گذرد را برایتان مثال می زنم:

۱- سفارش غذا از طریق اینترنت.

۲- تاکسی اینترنتی.

این دو ایده با اینترنت، گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی پیوند خورده اند. شما با چند حرکت انگشت یا کلیک ساده می توانید نیاز خود را از هر ۲ کسب و کار و ایده برطرف نمایید؛ همچنین اگر این ۲ مورد به صورت حرفه ای انجام شده باشند دیگر نیازی به تماس تلفنی نیست، همه چیز در بستر اینترنت صورت می گیرد، حال چه از طریق اپلیکیشن و یا سایت.

توجه داشته باشید که استقبال از کسب و کارها و ایده هایی که با تکنولوژی روز و خلاقیت پیوند خورده اند هم اکنون و در آینده رو به افزایش است.

به هر کاری که مشغول انجام آن هستید و یا هر ایده ای که دارید با دید بازتری به آنها نگاه کنید و از خود بپرسید: آیا می توانم کاری را که الان در حال انجام آن هستم و یا ایده ای که دارم را با تکنولوژی روز و خلاقیت پیوند بزنم؟. آیا اینترنت می تواند به من کمک کند تا محصولات*کالا یا خدمات* خود را به افراد بیشتری معرفی کنم و همچنین آن را به فروش برسانم؟.

البته تکنولوژی و خلاقیت تنها به اینترنت خلاصه نمی شوند، هر فرآیندی که به یک محصول اضافه شود که کارکرد آن را بهبود ببخشد نیز جزئی از تکنولوژی و خلاقیت به حساب می آید. باید به این موضوع توجه داشت که چه کاری می توان انجام داد تا کالا یا خدمات عملکرد بهتر و بیشتری برای مصرف کننده داشته باشند و در این موارد باید خلاقیت داشت، چند مثال برای این مورد:

ساعت های هوشمند که هر ماه و هر سال امکانات بیشتری به آنها اضافه می شود

ظرف خلاقانه آجیل

شکلات های خلاقانه

صندلی که با چرخش دسته اش هم چپ دست ها می توانند از آن استفاده کنند و هم راست دست ها، همچنین از فضای زیر آن برای گذاشتن وسایل به خوبی می توان استفاده کرد.

اصل مهمی که باید در پیوند کسب و کارها و ایده ها با تکنولوژی روز و خلاقیت مورد توجه قرار بگیرد این است که باید برای مصرف کننده مفید، کارآمد، جذاب و ساده باشند تا به خوبی مورد استقبال مردم قرار بگیرند. در این بین داشتن خلاقیت و استفاده از تکنولوژی روز راه حل موضوست؛ تکنولوژی که با تار و پود محصول درهم آمیخته و خلاقیتی که به خوبی قابل مشاهده و استفاده است.
مقاله عصر پیشرفت را فراموش نکنید.

۱۳۹۶/۱/۲۵
منبع:
مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *