چه افرادی از جاده کم گذر رابرت فراست عبور کردند و به کجا رسیدند؟

خوشبختی کجاست؟
1396-01-10
تفاوت ماجراجو با بازاریاب
1396-01-10

چه افرادی از جاده کم گذر رابرت فراست عبور کردند و به کجا رسیدند؟

“رابرت فراست” جمله بسیار عمیق و تأثیرگذاری دارد که همیشه آن را با خودم مرور می کنم؛ او گفته است: “دو جاده در نقطه ای از هم جدا شدند، من جاده ای که کم گذر بود را برگزیدم، تمام تفاوت ها ناشی از این انتخاب بود”.

بیایید ببینیم چه کسانی از جاده کم گذر رابرت فراست عبور کرده اند و چه تفاوت هایی به وجود آورده اند:

پیامبران: آنها همگی در زمان خودشان از مسیری رفته اند که دیگران از آن عبور نکرده اند و با قدم برداشتن در این مسیر به بشریت آموختند آنچه باید می آموختند، البته آنها از طرف خداوند برگزیده شده بودند و پرونده آنها برای همیشه در طول تاریخ بسته شده است، اما راه و روششان تا همیشه پا برجاست.

مکتشفین و دانشمندان: آنها با قدم برداشتن در مسیر کم گذر باعث کشف چیزهای مفیدی شده اند و می شوند که برای انسان ها مفید بوده است و خواهد بود.

مخترعین: آنها با عبور از مسیر کم گذر باعث اختراعاتی شده اند و می شوند که برای انسان ها در حل مسائلشان مفید بوده است و خواهد بود.

متفکرین بزرگ: آنها با پیمودن این مسیر ماهیت جهان هستی را متوجه شده اند و برای انسان های دیگر آن را تعریف کرده اند و خواهند کرد.

و در نهایت تمام افراد مأموریتی از جاده کم گذر رابرت فراست عبور کرده اند، یعنی کسانی که با انجام دادن مأموریتشان در زندگی سبب ساز پیشرفت جهان و دنیای انسان ها شده اند. همه ی این افراد به جایگاه بالایی در اجتماع رسیده اند و جدا از خدمات مفیدی که به بشریت کرده اند خواه ناخواه نام خود را بر سر زبان ها انداخته اند و برای همیشه در یادها به نیکی مانده اند.

البته عبور از این مسیر کم گذر شجاعت زیادی می خواهد، بیداری بالایی می طلبد، چرا که مسیری است پُر پیچ و تاب و ناشناخته، اما اگر راهنمای ما خداوند، عقل و دلمان باشد قطعا ما را به مقصدی بی نظیر می رساند که پاداش عبور از این مسیر کم گذر است و این است شکوه انسان در اوج تکرارها و مسیرهای شلوغی که خیلی از انسان ها امروز درگیر مسیرهای پُر رفت و آمد شده اند.

۱۳۹۵/۶/۵

منبع:

مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *