قانون جذب، قانون جهان است

؟
1396-11-20
بوی وطن می آید
1396-11-20

قانون جذب، قانون جهان است

تعریف “قانون جذب” به زبان ساده یعنی: “به هر اتفاق و یا به هر چیزی که مدام فکر کنی، همان اتفاق و یا همان چیز به سمت تو جذب می شود و تو آن را به دست می آوری” و این یکی از قوانین هستی است و قوانین هستی تغییرناپذیر هستند، بوده اند و خواهند بود؛ خداوند در قرآن کریم فرموده است: “این سنت خداوندى است که در میان پیشینیان نیز بود و در سنت خدا تغییرى نخواهى یافت/ احزاب- ۶۲. خداوند همه چیز را فرمانبردار انسان نموده است و همان اتفاقی می افتد که انسان در مورد آن بیندیشد و در راستای آن عمل کند: “و آنچه در آسمان ها و زمین است تمام را مسخر شما گردانید و اینها همه از سوی اوست. در این کار نیز برای مردم با فکرت آیاتی*از قدرت الهی* کاملا پدیدار است/ جاثیه- ۱۳. آیا شما مردم به حسّ مشاهده نمی‌کنید که خدا انواع موجوداتی که در آسمان ها و زمین است برای شما مسخّر کرده و نعمت‌های ظاهر و باطن خود را برای شما فراوان فرموده؟/ لقمان- ۲۰. و خورشید و ماه گردنده و شب و روز را برای شما مسخر کرد/ ابراهیم- ۳۳″. بنابراین طبق قانون جذب باید طرز فکر و نگاه مثبتی به همه چیز داشته باشیم تا اتفاقات و چیزهای خوب را به سمت خودمان جذب کنیم؛ رسول خدا(ص) فرموده است: “همواره فال نیک بزنید تا آن را بیابید”؛ “حسن ظن و خوش‌بینی انسان، خود یکی از مصادیق عبادت است”. امام علی(ع) نیز فرمود: “فال خوب بزن تا کامیاب شوى. خوش بینی، مایه راحتی جان و سلامتی تن آدمی است”

مانند دینِ مان فرهنگی غنی داریم، مولانا نیز سال ها پیش، قبل از اینکه اندیشمندان غرب در مورد قانون جذب بگویند و قلمفرسایی کنند، به زبان شعر گفته بود:

“ای نسخه ی نامه ی الهی که توئی؛ وی آینه ی جمال شاهی که توئی

بیرون ز تو نیست هرچه در عالم هست؛ در خود بطلب هر آنچه خواهی که توئی”

“فعل تو که زاید از جان و تنت؛ هم‌چو فرزندت بگیرد دامنت”

“چون بکاری جو نروید غیر جو”

“این جهان کوهست و فعل ما ندا؛ سوی ما آید نداها را صدا”

“ابوسعید ابوالخیر” نیز، با دلی پُر، این موضوع را به زبان شعر بیان می کند:

“آتش بدو دست خویش بر خرمن خویش؛ چون خود زده‌ام چه نالم از دشمن خویش

کس دشمن من نیست منم دشمن خویش؛ ای وای من و دست من و دامن خویش”

آری

قانون جذب، قانون جهان است

با شیطان همراه باشی، در آخر به دوزخی می روی که او خواهد رفت؛ با خداوند همراه باشی به بهشتی می روی که او به آنها که با او هستند وعده داده است

به بیماری فکر کنی، بیماری ها به سمت تو و یا آنها که دوستشان داری می آیند؛ به سلامتی فکر کنی سلامت خواهی بود و همچنین آنها که دوستشان داری نیز، البته اگر خودشان به بیماری فکر نکنند

اگر مثل “مهران مدیری” در برنامه “دورهمی” به همه چیز هوشمندانه شاد فکر و نگاه کنی، اتفاقات شاد به سمتت روانه می شوند و لبخندها را می بینی، به غم فکر کنی و به دنیا نگاه منفی و غمگینانه ای داشته باشی، غم ها به سمتت روانه می شوند و چهره های غمگین را می بینی و این دو حالت*شادی و غم* بعد از طرز فکر و نگاه مثبت یا منفی تو، در تو تشدید می شوند

به ثروت پاک و حلال فکر کنی، ثروت را از مسیر صحیح به دست می آوری؛ به فقر فکر کنی در فقر زندگی خواهی کرد

به آرامش فکر کنی، زندگی ریتم ملایم خودش را خواهد داشت؛ به آشوب فکر کنی، دل آشوب می شوی، بوق و کرناها را می شنوی و هر اتفاق و هر چیز دیگری در جهان از “قانون جذب” تبعیت می کند، مانند جاذبه زمین که اجسام سنگین را خواه ناخواه به سمت خودش می کشد و جالب اینکه هر چه جسم سنگین تر باشد با سرعت بیشتری به سمت زمین جذب می شود. همین مثالِ جاذبه زمین را بُگذار کنار افکار خودت و خودت را زیر ذره بین قرار بده و ببین: “صبح ها را با چه افکاری آغاز میکنی؟، در هر لحظه به چه اتفاقات و به چه چیزهایی فکر میکنی؟، طرز نگاهت به دنیایی که در آن زندگی میکنی چگونه است؟، آیا در پس هر اتفاق، نیمه پُر لیوان را می بینی و یا نه نیمه ی خالی آن را؟ آیا پشت پنجره ای غبار آلود که منظره زیبایی در پس آن است، پنجره ی غبار آلود را می بینی و یا نه، زیبایی منظره را؟ اگر هر روز صبح بعد از بیدار شدن به اتفاقات و چیزهای خوب فکر میکنی، خوشا به حالت، اگر در هر لحظه به اتفاقات و چیزهای خوب فکر میکنی و همیشه در پس هر اتفاق، نیمه پُر لیوان را می بینی و پشت پنجره غبارآلود زیبایی منظره را تماشا می کنی که چه عالی، جهان تو بهتر از این نمی شود و شادی سهم هر روز توست، اما اگر نه، آنها را*افکار و طرز نگاهت* آرام آرام تغییر بده تا زندگی ات تغییر کند، به همین راحتی، البته به مرور زمان، چرا که: “هر اتفاق و هر چیزی به مرور زمان مثل خودش را جذب می کند و یا آن چیزهایی را جذب می کند که برای تغذیه و رشد خود به آنها نیاز دارد”. البته این نکته مهم را فراموش نکن: “باور عمیق، تصویرسازی ذهنی و تلاش تو، به این فرآیند سرعت می بخشند، چه منفی و چه مثبت”

در این مورد مثالی از رویدادی مهم در تقویم می زنم: “امام خمینی(ره) سال ها به انقلاب اسلامی فکر می کرد و برای رسیدن به آن در تلاش بود، به مرور زمان مردان و زنان بیدار دل با او همگام شدند و در نهایت کشورمان را آزاد کردند”

اندیشه، احساس و باور ما در یک راستا باشند، قانون جذب اتفاق می افتند، چه منفی و چه مثبت

پس عزیز، این مورد مهم را همیشه به خاطر داشته باش و آن را در زندگی زیبایت به کار بگیر چرا که، موضوع مهمی در هر بخش از زندگی توست*شخصی، خانوادگی، کاری و اجتماعی*: “قانون جذب، قانون جهان است”

تا در طلب گوهر کانی کانی؛ تا در هوس لقمهٔ نانی نانی

این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی؛ هر چیزی که در جستن آنی آنی/ مولانا

گر در طلب گوهر کانی کانی؛ ور زنده ببوی وصل جانی جانی

القصه حدیث مطلق از من بشنو؛ هر چیز که در جستن آنی آنی/ ابوسعید ابوالخیر.

۱۳۹۶/۱۱/۲۰

منبع:

مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

مطالب مرتبط:

فرکانس چیست و چه نقشی در موفقیت ما دارد؟

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *