بهار نزدیک است
1397-12-17
آرامش، امید و لبخند
1397-12-17

دو گوهر ناب

وجود برخی افراد در زندگی هر یک از ما از اهمیت بالایی برخوردار است و “پدر و مادر” آن دو وجود مهم هستند.

بیشترِ ما از کودکی به واسطه ی آموزش هایی که از آنها آموخته ایم، رشد کرده ایم و بعد از این دو وجود محترم و شریف، آموزگاران دیگر به زندگیمان وارد شدند، مثل: “مدرسه، معلمان، دوستان، جامعه، رسانه ها و…”.

در کنار آموزش های آنها، در آموزه های دینی نیز گفته شده است که دعای پدر و مادر در حق فرزندان بسیار مهم است و در رسیدن به موفقیت ها ما را یاری می کند؛ پدر و مادر اگر از صمیم قلب دعا کنند زندگی فرزندانشان که هر یک از ما هستیم به طور چشمگیری تغییر می کند و چیزهای خوبی نصیبمان می شود و دعای آنها نقش مهمی در موفقیت هر یک از ما دارد.

یک بار نقل قولی از پروفسور محمود حسابی*یکی از تأثیرگذارترین و محبوب ترین شخصیت های علمی کشور، بنیانگذار آموزش فیزیک نوین در ایران* خواندم که در آن نوشته شده بود: “من تمام زندگی خود را مدیون دو زن هستم، مادرم و همسرم”؛ واقعا نکته ی بسیار مهمی در این نقل قول پروفسور سید محمود حسابی نهفته است که باید به آن توجه داشت و همچنین در این سخن رسول خدا(ص) که فرمودند: “بهشت زیر پای مادران است”.

بنابراین توجه و احترام به پدر و مادر نفش مهمی در موفقیت هر یک از ما دارد، هرچند که پدر و مادر واقعا و بدون چشم داشت سزاوار توجه و احترام هستند.

مرتضی سلطانی، کارآفرین برتر ملی و بنیانگذار هلدینگ زر که  به طور مستقیم بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر پرسنل دارد و قرار است ۵ هزار نفر دیگر را نیز به استخدام هلدینگ خود در بیاورد و به تمام کشورهای جهان محصولات خود را صادر کرده است نیز موفقیت خود را مدیون دعای مادر است؛ ایشان از سرپرستی پدر محروم بودند، در دوران کودکی، در یکی از روستاهای قم، در نهایت فقر با مادر خود در یک ملک اجاره ای زندگی می کردند و دوران سختی را پشت سر گذاشتند، چنانکه در مرحله ای از زندگی خود با واکس زدن و شستشوی سنگ قبر در آن دوران درآمد کسب می کردند. یکی از دوستان قدیمی ایشان آقای “محمد بخشی” که بیش از ۵۰ سال با آقای مرتضی سلطانی رفاقت و نشست و برخاست داشته اند گفتند: “معتقدم دعای مادر ایشان یک اکسیر عجیب و غریبی است در موفقیت های این مرد. ما از بچگی مادر ایشان را می شناختیم و در خدمتشان بودیم، مادر ایشان با مادر من در هر صورت هم پیاله بودند، همسایه بودند و با هم مراوده داشتند، تا این اواخر که مادر ایشان زنده بود من دعای خیر از صمیم قلب این مادر را در حق ایشان شاهد بودم، معتقدم غیر از این هیچ دلیل دیگری واقعا نمی تواند وجود داشته باشد”.

“خبر آنلاین” در مورد هلدینگ این کارآفرین موفق کشورمان گفته است: “زر، امروز توانسته است به عنوان یک هلدینگ دانش بنیان و نه تنها یک مجموعه صنعتی، در ایجاد یک زنجیره تأمین در صنعت غذایی کشور حوزه های مختلفی را پوشش داده و با ایجاد دانشگاه، پایگاه ذخیره سازی غلات و آرد، لجستیک قدرتمند و پیاده سازی و ایجاد اولین مجموعه تولیدهای فروکتوز آنزیمی ۵۵ درصد، بانی موثرترین، بزرگترین و اساسی ترین تحولات در صنعت غذایی کشور باشد”.

آقای مرتضی سلطانی، با این حجم استخدام بالا و با وجود ۱۵ شرکت فعالِ موثر در کشور گفتند: “من در این شرایط*تحریم و وضعیت اقتصادی* طرح توسعه اجرا می کنم، در حال نصب ماشین آلاتِ بزرگترین طرح توسعه کانفکشنری خاورمیانه هستیم. تازه همه اینها برای ما شروع قصه است”.

آرزوی موفقیت های بیش از پیش را برای ایشان دارم.

عزیزان، نباید برای موفقیت و خوشبختی دنبال فرمول های پیچیده و عجیب و غریب گشت، توجه به همین نکته های مهم زندگی که اینقدر به ما نزدیک هستند اما برایمان تکراری و پیش پا افتاده شده اند هر یک از ما را به آن جایگاهی که باید برسیم می رساند و یکی از آن نکته های مهم، دعای خیر پدر و مادر است. تا به حال دقت کرده اید که چگونه یک کلید کوچک به تنهایی یک در بزرگ و سنگین را باز می کند؟، دعای پدر و  مادر حُکم همان کلید طلایی را در زندگی هر یک از ما دارد تا درهای به ظاهر بسته در زندگی هر یک از ما برای همیشه باز شوند. پروفسور محمود حسابی و مرتضی سلطانی تنها دو نمونه از بیشمار از افراد موفقی هستند که دعای مادر یکی از عوامل کلیدی موفقیت آنها می باشد و تعداد افرادی که دعای پدر و مادر را عامل موفقیت خودشان می دانند بسیار زیاد است.

و خدای تو حکم فرموده که جز او را نپرستید و درباره ی پدر و مادر نیکویی کنید و چنانکه یکی از آنها یا هر دو در نزد تو پیر و سالخورده شوند*که موجب رنج و زحمت تو باشند* زنهار کلمه‌ای که رنجیده خاطر شوند مگو و بر آنها بانگ مزن و آنها را از خود مران و با ایشان به اکرام و احترام سخن‌گو/ اسراء- ۲۳.

۱۳۹۷/۱۲/۱۰

منبع:

مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *