تبدیل روستای اسلامیه به اولین ناحیه نوآوری روستایی از طریق زیرساخت سایت مأموریت+ و اکوسیستم آن

هنر نگه داشتن حال خوب
1400-03-21
چگونه فرد خلاقی باشیم؟
1400-03-21

تبدیل روستای اسلامیه به اولین ناحیه نوآوری روستایی از طریق زیرساخت سایت مأموریت+ و اکوسیستم آن

ناحیه‌ی نوآوری چه مکانی است؟ بر اساس تعریف ارائه شده در سایت IASP*انجمن پیشرو اکوسیستم‌های نوآوری در سراسر جهان* نواحی نوآوری مکان‌هایی هستند که برای جذب افراد کارآفرین با استعداد، مشاغل دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری‌ها طراحی شده‌اند که با توسعه و ترکیب مجموعه‌ای از دارایی‌های زیربنایی، نهادی، علمی، فناوری، آموزشی و اجتماعیِ آنها به همراه ارائه‌ی خدمات با ارزش افزوده، می‌توان به نتایجی همچون توسعه‌ی اقتصادی و رفاه پایدار برای جامعه رسید.

کسب و کارها و مجموعه‌های مستقر در نواحی نوآوری به دلیل هم‌جواری با یکدیگر می توانند در جهت تعامل و شبکه‌سازی به توسعه و رشد یکدیگر کمک کنند و از انتقال تجارب و دانش موجود منتفع شوند.

آینده‌ی سایت مأموریت+ آینده‌ی بسیار درخشانی است و ما هر روز بیشتر به این راه باور پیدا می کنیم و متوجه می شویم آن زمان که مأموریت+ تأسیس شد از زمان خودش خیلی جلوتر بود و این سال ها با اجرای برخی الگوها در کشور بهتر می توانیم آن را شرح دهیم چون توجیه مسیری که قبلا کسی آن را در کشور طی نکرده بود خیلی سخت بود اما با اجرای الگوهایی که در این سال ها با نام های مختلف شکل گرفته اند و بسیار موفق عمل کرده اند مسیری که ما ده سال پیش آن را شروع و به سمت آن حرکت کرده ایم را باورپذیرتر کرده است.

در اینجا بحث مشابه‌سازی مطرح نیست، نوآوری های سایت مأموریت+ کاملا بکر و دست‌نخورده هستند و هنوز راه درازی برای درک آنها وجود دارد و قسمت بزرگی از آنها در نسخه‌ی سوم سایت مأموریت+ اجرا خواهند شد که در حال کار برای فراهم سازی زیرساختی قوی در مورد آن هستیم.

سایت مأموریت+ قرار است در راستای انجام فعالیت های خود و عمل به شعار درخشانش*مأموریت ما موفقیت شما است* و اکوسیستم و زیست‌بوم خلاق و نوآوری که سال‌هاست با مطالعه، تحقیق و پژوهش دقیق و عمیق و انجام کارهای اجرایی تأثیرگذار در حال شکل‌دهی به آن است مشکلات و آسیب‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری را از ریشه حل نماید، آینده‌ی درخشانی را رقم بزند و مرزهای علم و دانش را با ترکیب خلاقیت، نوآوری و فناوری فرسنگ‌ها به جلو ببرد.

با آنکه نواحی نوآوری در سراسر دنیا محدوده‌های جغرافیایی مشخصی هستند که بیشتر در بافت‌های شهری شکل گرفته اند و یک اهرم مهم در شکل‌گیری و رشد اکوسیستم‌های کارآفرینی و نوآوری محسوب می شوند می‌توان با مدلی جدید پای این‌گونه نواحی نوآوری را به روستاهای دارای پتانسیل و با زیرساخت های مناسب باز نمود. بر این اساس روستای اسلامیه به “اولین ناحیه نوآوری روستایی- ©-TM-®” تبدیل خواهد شد و “اولین زیست‌بوم موفقیت در زندگی و در کسب و کار به‌صورت عمومی و مردمی- ©-TM-®” در این روستای منحصربه‌فرد شکل خواهد گرفت.

ما همیشه سعی کرده‌ایم در مأموریت+ کارهای تکراری را انجام ندهیم و بر لبه‌ی تغییرات بنیادین پیش برویم، همیشه سعی کرده‌ایم در تمامی بخش های اکوسیستم مأموریت+ خلاق و نوآور باشیم و کارهای دیگر کسب و کارها و سازمان‌ها را انجام ندهیم و کارهای جدیدتری را انجام دهیم به‌طوری‌که آن کارها در کشور هنوز به آن شکل که باید انجام نشده باشند. همیشه خوشحال می شدیم وقتی می دیدیم کسب و کارهای مختلف و سازمان‌های تسهیل‌کننده، کارهای مثبتی را در کشور انجام می دادند و مشکلاتی را حل می کردند و این امر به ما کمک می کرد تا با خلاقیت و نوآوری جلوتر از آنها به پیش برویم، ضعف ها و جاهای خالی را پُر کنیم و همچنان هم با همین رویکرد کارهای خود را ادامه خواهیم داد.

همچنان پیش به سوی آینده…

تاریخ پست: ۱۴۰۰/۳/۲۱

مطالب مرتبط:

مقر مأموریت+

ناحیه‌ی نوآوری شریف

کلمات کلیدی: زیست‌بوم خلاق، شتابدهنده، مراکز نوآوری، نواحی نوآوری، کارخانه‌ی نوآوری، صنایع نرم و خلاق، دانش‌بنیان

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *