آرامش، امید و لبخند

دو گوهر ناب
1397-12-17
حرف آخر در آخرین جمعه ۱۳۹۷
1397-12-17

آرامش، امید و لبخند

وقتی در مسیر درستِ موفقیت قرار داشته باشی آرامش عجیبی داری، امیدوار هستی، لبخند بر لب داری و با وجود موانع به مسیر باشکوهت ادامه می دهی.

بله زندگی برای بسیاری از مردم سخت شده است، گرانی و مسائل اقتصادی فشار سنگینی را بر روی هر یک از ما آورده اما آیا با تلخ نمودن بیش از پیش زندگی برای خود و دیگران چیزی درست می شود؟ مسلما خیر.

تنها کارِ منطقی و درستی که هر یک از ما در این شرایط باید انجام دهیم این است که با جدیت از مسئولین بخواهیم که مسائل را حل کنند، اصلا آنها هستند تا مسائل را حل کنند نه اینکه آنها را پیچیده تر و سخت تر کنند.

در کل زندگی در حال گذر است، سخت گرفتن بیش از اندازه ی آن به خود و دیگران هیچ چیز را درست نمی کند بلکه اوضاع را بدتر از قبل می کند. ما به این دنیا آمده ایم تا زندگی کنیم و بگذاریم تا دیگران هم زندگی کنند نه اینکه نه خودمان زندگی کنیم و نه به دیگران اجازه ی زندگی کردن بدهیم؛ پیش این و آن گلایه کردن هیچ چیز را درست نمی کند بلکه حال طرف مقابل و اطرافیان را هم خراب می کند.

هر یک از ما باید در حد توان و مسئولیت خود به پیشرفت کشور عزیزمان کمک کنیم و هر یک از مسئولین نیز همین وظیفه را بر عهده دارند و امیدوار باشیم به آینده و به روزهای روشن تری که در پیش خواهند بود و با آرامش، امید و لبخند مسیر موفقیت را ادامه دهیم تا به اهدافمان در زندگی برسیم.

برای برخی اصلا قابل پذیرش نیست که فردی از دل فقر و محرومیت به جایگاه رفیعی در علم، ثروت و شهرت رسیده باشد، اما دنیای واقعی این را اثبات کرده است که هر خواستنی توانستن است، مانند دو فرد موفقی که در مقاله قبل معرفی شدند. اگر زندگی افراد موفق را مطالعه کرده باشی متوجه این موضوع شده ای که بسیاری از افراد موفق و شناخته شده، در فقر بوده اند، پدر و یا مادر خود را از دست داده بوده اند، در شهرها و روستاهای دورافتاده زندگی می کردند و در کل، هیچ چیز نداشتند اما با تلاش، پشتکار، علم آموزی و قدم برداشتن در راستای انجام مأموریت خود در زندگی توانسته اند بلندترین قله های موفقیت را فتح کنند؛ بنابراین اگر آنها توانسته اند تو نیز می توانی قله های بلند موفقیت را فتح کنی، گله کردن از شرایط اقتصادی و شرایط شخصی خود هیچ چیز را درست نمی کند و اگر افراد موفقی که من و تو آنها را می شناسیم به جای تلاش دست رو دست می گذاشتند و فقط از شرایط اجتماع و شخصی خود گلایه می کردند آنها نیز به موفقیت هایی که به آنها رسیده اند نمی رسیدند.

پس در این مسیر با آرامش، امید و لبخند، با آنچه در مقالات قبل گفته شد و در آینده گفته خواهد شد مسیر با شکوه خود را ادامه بده تا بیش از پیش به اهداف بزرگ خود در زندگی برسی و قله های بلند موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کنی.

۱۳۹۷/۱۲/۱۷

منبع:

مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *