چرا فیلم ها و داستان های علمی تخیلی؟

مأموریت رامبد جوان و برنامه خندوانه چیست؟
1395-12-24
پیام تبریک عید سال ۱۳۹۶
1395-12-24

چرا فیلم ها و داستان های علمی تخیلی؟

اساسا هر چیزی که انسان آن را خلق کرده است اول در تخیل او متولد شده، پس از آن به دنیای واقعی پا گذاشته است. من از کودکی به دیدن فیلم های علمی و تخیلی علاقه زیادی داشتم و دیدن اینگونه فیلم ها برایم جذاب و تماشایی بودند. وقتی می دیدم ربات ها همانند انسان در حال راه رفتن و صحبت هستند، انسان هایی به فضا رفته اند، وسایلی وجود دارد که می توانند با انسان هایی در آن طرف زمین ارتباط صوتی و تصویری برقرار کنند و خیلی چیزهای دیگر، برایم بسیار جذاب بودند. بیشتر این چیزها تا هم اکنون به واقعیت تبدیل شده اند. یکی از دلایل دیدن فیلم های علمی تخیلی این است که محدودیت های ذهنی ما را می شکنند و به ما دیدگاه تازه تری نسبت به آینده می دهند؛ به ما نشان می دهد علم و دانش به وجود آورنده اینگونه چیزها در آینده هستند و آنچه را ذهن تصور کند می تواند به واقعیت تبدیل شود.

وقتی در برخی از این فیلم ها کره زمین را می دیدم که در آسمان قرار دارد، سوالی برایم پیش می آمد که چگونه زمین به این سنگینی در میان آسمان میلیاردها سال در جای خود ثابت و در گردش معینی قرار دارد؟؛ حتما کسی آن را نگه داشته است، کسی که بر همه چیز اشراف دارد و قدرت مطلق است. یکی دیگر از دلایل دیدن اینگونه فیلم ها این است که ما را به خداوند می رساند و نشان می دهد چه عظمتی در جهان هستی وجود دارد و خالق آنها کسی نمی توانت باشد و نیست جز خدا.

برخی از این گونه فیلم ها نیز به گذشته نظر دارند به اثر موجوداتی که نسلشان منقرض شده است و دیگر بر روی زمین نیستند و به لطف صنعت فیلم سازی که می تواند به خوبی آنها را بازسازی کند به ما نمایش داده می شوند و ما را با گذشته زمین آشنا می کنند و دیگر دلیل دیدن اینگونه فیلم ها این می باشد که ما را با گذشته ای که زمین آن را سپری کرده است آشنا می کنند.

برخی نیز به گذشته انسان و خصوصا انسان های بزرگ نظر دارند، مانند پیامبران و دیگر افراد تأثیر گذار تاریخ.

همه این چند مورد، یعنی: نشان دادن پیشرفت انسان و تکنولوژی در آینده، نشان دادن عظمت های جهان هستی، نشان دادن گذشته زمین و گذشته انسان های بزرگ و تأثیرگذار تاریخ با دیدن اینگونه فیلم ها امکان پذیر است تا ما را به فکر بیندازند و به ما دیدگاه شفافی از جهان پیرامونمان بدهند و ما را تشویق کنند به اینکه با تفکر عمیق و علمی همراه با عمل، می توانیم آینده ای متفاوت از گذشته را بسازیم و رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنیم.

البته برخی داستان و فیلم نیستند ولی به نوعی با این رویکرد حماسه ها را به نمایش می گذارند، مانند موزیک ویدیوهایی که به بهترین شکل ساخته شده اند و می توانید با مراجعه به آدرس های زیر آنها را مشاهده کنید:

ایستاده ایم تا آخرین قطره خون

سپر

و برخی آنچه خداوند گفته، وجود دارند و وعده آنها را داده است به تصویر کشیده شده اند:

ویدیوی قرآن با تصویر

بنابراین آنچه خداوند وعده داده و رویاهای خود را باور کنیم، چرا که خداوند در قرآن سوره بقره آیه ۳ فرموده: الَّذینَ یُؤمِنونَ بِالغَیبِ “پرهیزکاران” کسانی هستند که به غیب “آنچه از حس پوشیده و پنهان است‌” ایمان می‌آورند/ محمد کارگر مزرعه ملا.

۱۳۹۵/۵/۸

منبع:

مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *