حرکتی جوانمردانه در ورزش

مأموریت+: برخی قهرمان ها از میدان قهرمانی قهرمان تر از یک قهرمان معمولی قهرمان می شوند؛ چون اخلاق قهرمانی را رعایت می کنند و آن را در عمل به اجرا می گذارند.

خانم “سارا خادم الشریعه” در دور هشتم مسابقات جهانی “گرند پری” به مصاف حریف “اوکراینی” خود رفت اما دقایقی طول نکشید که این مسابقه، با نتیجه تساوی به پایان رسید که موجب بهت همگان شد. ماجرا از این قرار است که در تاریخ پیش از شروع مسابقات، شطرنج باز فرانسوی با مشکل قلبی روبرو می شود و حریف اوکراینی خادم الشریعه وی را تا بیمارستان همراهی می کند.

مسئولان برگزاری مسابقات اصرار به برگزاری مسابقه در ساعت مقرر داشتند، حریف خادم الشریعه نیز به ناچار در مسابقه حاضر شد، اما پیش از شروع مسابقه از سارا خواسته بود مسابقه را در حداقل زمان ممکن به پایان برساند. براین اساس خادم الشریعه که در حال حاضر صدرنشین مسابقات بود پس از ۱۱حرکت مقابل حریفش به نتیجه تساوی رضایت داد و با این بازی کوتاه، ارزش های بزرگ انسانی را به همه نشان داد.

خانم “سارا خادم الشریعه” یکی از بهترین شطرنج‌بازان زن تاریخ شطرنج کشورمان ایران به حساب می‌آید. وی نخستین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در سن ۱۸ سالگی و در هشتاد و چهارمین کنگرهٔ شطرنج جهان توانست عنوان استاد بین‌المللی شطرنج را نیز به دست آورد، عنوانی که پیش از آن، تنها توسط شطرنج بازان مرد ایران کسب شده بود. وی طی ۱۱ دوره مسابقه فقط یک شکست متحمل شد و جمعی از ستارگان و بزرگان شطرنج را شکست داده‌است.

مأموریت+: آری اینگونه است؛ قهرمانان بزرگ جوانمردانه زندگی می کنند و قهرمان می شوند و به قول امام خمینی (ره): “در ورزش، قهرمانی مهم نیست، اخلاق قهرمانی مهم است”. برای خانم سارا خادم الشریعه آرزوی موفقیت های بیش از پیش را داریم و به ایشان می گوییم: “تو قهرمانی”.

منبع:

باشگاه خبرنگاران جوان.

گردآوری، تکمیل و تنظیم:

سایت مأموریت+.

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *