کتاب های خوانده شده – ۹

۸۱- سوپ جوجه ” داستان هایی پند آموز برای پرورش روح”؛ نویسنده/ جک کانفیلد

اشتباه نکنید این یک کتاب آشپزی نیست؛ سوپ جوجه برای پرورش روح, مجموعه ای از بهترین داستان های کوتاه و پند آموز برای تفکر در زندگی و تقویت روح و روان است که برگرفته از کتاب “سوپ جوجه برای تقویت روح” اثر “جک کانفیلد” می باشد. این کتاب گاهی ما را به خنده، گاه متعجب، گاهی به گریه می اندازد و گاه متوجه می شویم که خداوند بزرگ چگونه در شرایط سخت به بندگان و موجوداتش کمک می کند؛ بعضی داستان های این کتاب آنقدر جالب و آموزنده هستند که اگر با دقت خوانده شوند وجود انسان را تکان می دهد.


۸۲- سرزمین الماس ها؛ نویسنده/ راسل. ایچ. کانول

در کتاب سرزمین الماس ها درس بسیار مهمی وجود دارد و آن درس این می باشد که: “کسی که بخواهد در همه حال و در همه جا بزرگ باشد باید ابتدا در فیلادلفیای خودش انسان بزرگی باشد”؛ منظور از فیلادلفیا مکانی است که  نویسنده در آن به سخنرانی پرداخته و متن آن در این کتاب قرار دارد. هنگامی که می گوید فیلادلفیا منظورش استان، شهر و یا روستایی است که هر کدام از خوانندگان این کتاب در آن زندگی می کنند. این کتاب به ما می گوید: “چگونه موفقیت و موقعیت های بزرگی که در یک قدمی ما هستند را از دست می دهیم و به فکر موفقیت های دور و دراز هستیم، در صورتی که موفقیت و موقعیت های بزرگ در یک قدمی ما قرار دارند”. در قسمتی از کتاب به افرادی که در حال گوش دادن به سخنرانی هستند گفته می شود: “دوستان من، اگر فقط به چند بلوک آن طرف تر از خود توجه کنید و بفهمید که مردم چه می خواهند و شما باید چه چیزی فراهم کنید، خیلی زود می توانید آن را ببینید. ثروت درست در ژرف های صدای شماست”. در این کتاب داستان هایی قرار دارد که چگونه افراد موقعیت های بزرگی را در یک قدمی خود از دست داده یا به دست آورده اند. خواندن این کتاب ۴۸ صفحه ای سه ساعت بیشتر زمان نمی برد اما چندین سال زودتر ما را به مأموریت، اهداف و رویاهایمان می رساند. یکی از افرادی که در کشور خودمان ایران، فیلادلفیای خودش را کشف کرد و در آن انسان بزرگی شد آقای عباس برزگر می باشد. برای اینکه بدانید عباس برزگر چگونه این کار را انجام داد بر روی متن آبی کلیک کنید. در ضمن این کتاب در دوره ای پُرفروش ترین کتاب در “سایت آمازون” و در لیست “نیویورک تایمز” بوده است.


۸۳- پیروزی افکار هدفمند، “میانبری برای یافتن یک زندگی موفق”؛ نویسنده/ گیل لیندن فیلد

اگر اهداف ما هدفمند نباشند به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید. مهم ترین حرکتی که در زمینه ی خودشناسی می توان داشته باشید درک عمیق از خود و خواسته ها و نیازهایتان است و تنها انگیزه ای که باعث پیشرفت شما در زندگی می شود شناخت صحیح خود و خواسته هایتان می باشد که می تواند راه صحیحی را پیش رویتان قرار دهد. این کتاب در ۱۵ گام به ما می آموزد که اهداف مان را همانطور که می خواهیم به واقعیت تبدیل کنیم. شما در این کتاب می آموزید که چگونه دید خود را نسبت به اطرافیان تان بهبود بخشید و به برنامه های پُرشور و مناسبی دست پیدا کنید و اینکه چگونه انگیزه ی خود را تقویت نمایید تا به مأموریت و اهدافتان دست یابید.


۸۴- رموز موفقیت در بازاریابی شبکه ای، “موفقیت یا شکست در ۹۰ روز نخست”؛ نویسنده/ ریچارد کوک

این کتاب راهنمای خوبیست که می تواند شما را در این تجارت نوپا و قانونی در کشور موفق کند. هر کاری اصول خاص خودش را دارد که اگر به آن عمل نشود با شکست مواجه می شویم. یکی از فواید دیگر بازاریابی شبکه ای، جدا از درآمدی که کسب می کنید این است که شما با موفقیت دیگران به موفقیت می رسید و این خیلی نکته مهمی است: “برنده/ برنده” یکی از اصول جهانی موفقیت در تجارت است. این کتاب دارای ۱۱ فصل می باشد که گام با گام نتورک مارکتینگ و اصول ساختن یک مجموعه موفق را به ما آموزش می دهد. در بخش آخر ۵۰ دلیل شکست افراد در نتورک مارکتینگ نیز توضیح داده شده است که باید از آنها دوری کنیم.


۸۵- استیو جابز؛ نویسنده/ والتر ایزاکسون

استیو جابز یکی از آن افرادی است که من واقعا از او خوشم می آید زیرا توانست با دستان خالی اما با ذهنی باز یکی از بهترین شرکت های دنیا را تأسیس کند، شرکتی که در پارکینگ یک خانه متولد شد. هر چند که استیو وقتی چیزی مطابق میلش نبود آن را: “افتضاح، کاملا احمقانه و غیر قابل خوردن، بدون هیچ ترسی از طرف مقابل بیان می کرد و هرگونه نقص مشاهده شده در کار می توانست باعث سرزنش طرف مقابل او شود”، اما با وجود این اخلاقش ۶ صنعت را متحول کرد. دوستان عزیز خلاصه ی آنچه در این کتاب ۴۴۱ صفحه فشرده ای که خوانده ام را برای شما در قسمت “بیشتر بدانیم” نوشته ام. این را بدانید که خواندن این مطالب ارزشش را دارد زیرا اگر بخواهید خود کتاب را مطالعه کنید که از ۳۹ فصل تشکیل شده است دو ماهی وقت شما را می گیرد، اما واقعاَ این کتاب جذاب است و خواندن آن به شما شهامت، خلاقیت، اعتماد به نفس و خیلی چیزهای دیگر را در مسیر خوداشتغالی و کارآفرینی می دهد، خواندن آن را از دست ندهید. این کتاب به چاپ سوم نیز رسیده است.


۸۶- الفبای ساختن تیم کاری پیروزمند؛ نویسنده/ بلر سینگر

“توانایی هدایت و مدیریت افراد یک مهارت کاری حیاتی برای رهبران است. به عقیده من، یکی از دلایلی که بسیاری از کسب و کارهای کوچک موفق به رشد نمی شوند و یا به راحتی شکست می خورند این است که فرد کارآفرین یک گروه قوی را در کنار هم جمع نکرده است و این افراد اغلب به دلیل خستگی گروه را ترک می کنند”. گفته های بالا سخنان من نبود، گوشه ای از پیش گفتار کتاب بود که به حقیقتی اشاره کرد که برای هر کسب و کاری حیاتی است؛ یعنی داشتن یک “گروه و تیم قوی در کسب و کار”. می دانید رمز موفقیت افرادی مثل بیل گیتس و استیو جابز چیست؟ “سیستم مناسب، شبکه و کار گروهی قوی و استفاده از باهوش ترین و بهترین افراد”، پس اهمیت یک تیم کاری قوی را می توان امری مهم برای تجارت خود دانست. کارآفرینان محترم و افراد علاقه مند به دنیای کارآفرینی از خواندن این کتاب غافل نشوید؛ شما می توانید یک مربی و رهبر عالی باشید، اما در صورتی که در تیم خود استعدادهایی درخشان نداشته باشید همچنان در مسابقات قهرمانی پیروز نخواهید شد. این کتاب دارای ۹ فصل می باشد.


۸۷- برندگان و بازندگان؛ نویسنده/ سیدنی. جی. هریس

براستی فرق یک برنده و بازنده در چیست، شما می دانید؟. بله شاید یکی از موارد تعهد باشد: “برنده متعهد می شود، بازنده وعده می دهد”. در این کتاب جملات بسیار مفیدی نوشته شده است که فرق بین برنده و بازنده را برای ما آشکار می کند. یکی از فواید خواندن این کتاب این است که ما متوجه می شویم آیا یک برنده هستیم یا یک بازنده، چون برنده و بازنده هر کدام یک نوع طرز فکر متفاوت دارند. اگر برنده بودن را به عنوان هدف زندگی خود انتخاب کرده اید این کتاب راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. خواندن این کتاب نیم ساعت وقت شما را بیشتر نمی گیرد زیرا تنها جملات بسیار مهم در این کتاب ۱۲۵ صفحه ای نوشته شد است که در مقابل هر جمله در صفحه روبه روی آن تصویری وجود دارد که باعث می شود ما بیشتر به جمله نوشته شده دقت کنیم. “سیدنی. جی. هریس”  نویسنده کتاب به خاطر نگارش مقاله هایی تحت عنوان “کاملا شخصی” که هر روز به طور همزمان در ۱۸۰ روزنامه در سراسر ایالات متحد آمریکا و کانادا به چاپ می رسد از شهرت زیادی برخوردار است. وی منتقد هنریِ روزنامه “شیکاگو دیلی نیوز” است و در دانشگاه “شیکاگو” نیز به تدریس هنرهای آزاد اشتغال دارد؛ هریس, پیش تر عضو هیأت علمی موسسه مطالعات علوم انسانی “آسپن” بوده است.


۸۸- مذاکرات سرنوشت ساز” ابزاری برای گفت و گو در شرایط دشوار”؛ نویسنده/ کری پاترسون- ژوزف گرینی

استفان کاوی در پیشگفتار کتاب می نویسد: “در زندگی، کار و حرفه مان لحظاتی چهره می کنند که همه چیز را متحول می سازند. بسیاری از این لحظات تعیین کننده، از مذاکرات و گفتگوهای سرنوشت ساز یا راه گشا با اشخاص مهم نشأت می گیرد که از طریق آن تصمیماتی اتخاذ می شود که ما را در مسیرهای مختلف به حرکت در می آورند. راه هایی که به مقصدهای بسیار متفاوتی منتهی می شوند. اثرات گفتگوهای بد در زندگی مان می تواند بسیار مخرب و پُر زیان باشد. بررسی ها نشان می دهند که مذاکرات و گفتگوهای درست و اصولی روی روابط زناشویی، مشاغل، سازمان ها و اجتماعات تأثیر مثبت فراوان می گذارد، بنابراین توصیه ی جسورانه ی ما این است که بر گفتگوهای سرنوشت ساز احاطه پیدا کنید تا در کار، روابط و سلامتی خود به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنید”. ارتباط به سود کسانی که روی آن کار می کنند تمام می شود/ جان پاول. دوستان مأموریتی, برای رسیدن به موفقیت در زندگی شخصی، خانوادگی، کاری و اجتماعی باید در مذاکرات سرنوشت ساز موفق ظاهر شویم و خواندن این کتاب به ما آموزش می دهد چگونه در اینگونه مذاکرات پیروز شویم.


۸۹- شکست های نام های تجاری” حقایقی درباره ی صد خطای فاحش و تاریخی در ساخت برند”؛ نویسنده/ مت هیگ

در بالا یک کتاب را از مت هیگ معرفی کردم به نام: “سلاطین نام های تجاری” و این کتاب” شکست های نام های تجاری” رو به روی آن ایستاده. خیلی خوشحالم که این کتاب را خواندم زیرا برای هدایت دو شرکتی که تأسیس کرده ام خیلی مفید بوده و می باشد. این کتاب از شکست نام تجاری و شرکت در آینده جلوگیری می کند زیرا تجارب بسیار آموزنده ای در آن نوشته شده است که می توانند برای شرکت و نام تجاری مان بسیار مفید باشند. مت هیگ بسیار موشکافانه به شکست صد نام تجاری پرداخته و به ما می آموزد که چگونه اشتباهات این صد نام تجاری را تکرار نکنیم. او در هر مورد از اشتباهات برندها پرده برمی دارد و در پایان یک فهرست ارزشمند از نکات عبرت آموز از این خطاها فراهم می آورد. دالان سحرآمیز شکست های مطرح شده در کتاب مت هیگ ما را از خطرات بالقوه مسیر آگاه می سازد و چگونگی تضمین یک حیات طولانی مدت و سالم را برای برند و کسب و کار ما به تصویر می کشد. کارآفرینان و افرادی که به تازگی می خواهند کسب و کاری را شروع کنند خواندن این کتاب بسیار مفید که دارای ۱۰ فصل می باشد را از دست ندهند.


۹۰- حکایت آنکه دلسرد نشد؛ نویسنده/ مارک فیشر

بعد از کتاب “راز میلیونر یک شبه” که در بالا آن را معرفی کردم، مارک فیشر باقی داستان آن جوان که در نیویورک چند سالی برای موسسه تبلیغاتی کار می کرد و در می یابد که نه از زندگی لذت می برد نه از استعداد شگرفش”مأموریتش” آنچنانی که خود می خواهد بهره می برد را که درس های مهمی از پیرمرد ثروتمند آموخت در کتاب “حکایت آنکه دلسرد نشد” بیان می کند تا جوان را به سر منزل مقصود برساند. داستان این کتاب هم مثل کتاب قبل بسیار جذاب و آموزنده است. در این کتاب می آموزیم که ارزش کار خود را به واقع درک کنیم و ارزش ایده ها را بدانیم. در قسمتی از کتاب آمده: “آدم های معمولی هم به این انسان وحشی شباهت دارند، باور نمی کنند که ایده ها واقعی اند”. در ۲۵ فصل این کتاب می آموزیم: “چگونه متوجه شویم ایده هایی که انتخاب می کنیم درست هستند. می آموزیم تمرکز چیست و چگونه درست از آن استفاده کنیم. ایمان را چگونه در وجودمان قوی کنیم؟ و خیلی مطالب آموزنده ی دیگر که دانستنشان در مسیر رسیدن به موفقیت و خوشبختی ضروری می باشد”.