کتاب های خوانده شده -۵

۴۱- قانون برقراری ارتباط؛ نویسنده/ مایکل لوسیر

انسان ها موجودات پیچیده ای هستند و ارتباط با آنها یکی از کلیدی ترین مواردیست که باید بتوانیم آن را داشته باشیم. ارتباط یعنی چه؟، چند نوع ارتباط داریم؟، چگونه ارتباط برقرار کنیم؟. اصول برقراری ارتباط و خیلی چیزهای دیگر را در این کتاب می آموزیم. این کتاب به همه توصیه می شود: زوج های جوان، جوان ها و… کتاب روشن و ساده بیان می کند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم.


۴۲- خشم را بسوزان پیش از اینکه خشم تو را بسوزاند؛ نویسنده/ جی. پی واسوانی

خشم چیزیست که در وجود همه ی ما قرار دارد؛ زمانی که کسی با ما بد رفتاری می کند خشمگین می شویم، وقتی کاری درست پیش نمی رود خشمگین می شویم و خیلی حالات دیگر باعث خشمگین شدن ما می شوند. با خواندن این کتاب از شور، ایمان، عشق و آرامش لبریز خواهیم شد و یاد می گیریم خشم هایمان را مدیریت کنیم. این کتاب به ما می گوید: “چگونه با خشم کنار بیایم و جز در موارد ضروری خشمگین نشویم. چگونه خود و دیگران را درک کنیم و از قضاوت های فوری خودداری نماییم و بسیاری مطالبی مفید دیگر”. کتاب ۳۸ روش عملی را پیشنهاد می کند تا مسائل خود را حل کنیم و خشم را بسوزانیم پیش از اینکه خشم ما را بسوزاند. نویسنده کتاب “دادا جی. پی. واسوانی” مخزنی از خرد معنوی و دنیایی از عشق و اقیانوسی از خدمت و فداکاری است. او ضمنا پُر از شوخ طبعی و لطایف است که او را مورد علاقه ی همگان قرار می دهد. مقالاتی از میان نوشته های الهام بخش او برای این کتاب انتخاب شده اند که مسلما مورد علاقه ی هر خواننده ی متفکری قرار می گیرد.


۴۳- چرا می برید؟ چرا می بازید؟، نویسنده/ فرد سی. کلی

کتابی درباره ی چگونگی سرمایه گذاری در بورس. مسابقه ای به جریان افتاده است که همه ی مردم اعم از ثروتمند، فقیر، بی کار، کارگر و غیره در آن شرکت دارند و آن مسابقه خرید و فروش در بازار بورس می باشد. برای افراد معمولی تعجب آور است حتی وقتی بورس در بهترین وضعیت است برخی ممکن است زیان کنند و یا اینکه تنها روش ایمن و بی خطر بودن در بورس غیرمنطقی بودن است. این کتاب به ما می گوید که چگونه در بورس سهام خرید و فروش کنیم. “فرد سی. کلی”، روانشناس، نویسنده، سیاح*جهانگرد، گردشگر*، پرورش دهنده ی حیوانات و به طور کلی پژوهشگر در زمینه ی طبیعت بشری، دیدگاه های قابل تأملی پیرامون رفتارهای رایج مردم هنگام خرید و فروش در بازار سهام را در این کتاب ارائه نموده است که دارای ۸ فصل می باشد.


۴۴- آخرین راز شاد زیستن؛ نویسنده/ اندرو متیوس

یک کتاب جذاب و مفید برای همه دارای ۱۰ فصل. مطالبی در مورد: “ما برای یادگیری به این دنیا آمده ایم و جهان معلم ماست، چگونه می توان از عصبی شدن پرهیز کرد و مطالب بسیار مفید دیگر که در زندگی روزانه با آنها سر و کار داریم کاملا شفاف نوشته شده اند تا آخرین راز شاد زیستن برای ما فاش شود”. در لابه لای کتاب زندگی شخصی نویسنده نیز به چشم می خورد که فهم مطالب کتاب را برای ما آسان تر می کند. جملاتی از کتاب: “خدایا مرا تغییر بده و اندیشه های مرا دگرگون بگردان. بیشترین درد ما مربوط به زمانی است که در مقابل رشد مقاومت می کنیم. خود انضباطی می تواند زندگی انسان را متحول کند. برای موفق بودن باید اول آن را احساس کنی. ثروتمندان باور دارند که پول را به دست می آورند. راحتی بیش از اندازه کسالت به بار می آورد”.


۴۵- نفوذهای فریبکارانه؛ مؤلفان/ دکتر سید حمید آتش پور- احسان کاظمی

اگر می خواهید در دام فریبکاران و کسانی که به نوعی می خواهند به شما دروغ بگویند نیفتید حتماَ این کتاب را مطالعه کنید. این کتاب ترفندهایی که افراد فریبکار از آن استفاده می کنند را برای ما توضیح می دهد تا در دام اینگونه افراد قرار نگیریم. به گفته ی مؤلفان کتاب: این کتاب قصد ندارد فریب را گسترش دهد. ما خواهان دستیابی به حقیقت هستیم اما همانگونه که ماکیاول تأکید می کند: “درست ترین راه رسیدن به بهشت این است که راه دوزخ را بشناسیم و از آن دوری کنیم”. این کتاب در صدد آن است که بی پرده نیرنگ های بشری را فاش کند و برای آنکه در زندگی به دام افراد فریبکار نیفتیم خواندن این کتاب مهم و ضروری است.


۴۶- زندگی بیدار؛ نویسنده/ وین دایر

فکر نکنم کسی از شما دوستان وین دایر را نشناسد، نویسنده ی کتاب های خودیاری و سخنران انگیزشی. در لا به لای مطالب زیبا و مفید وین دایر در این کتاب، گوشه هایی از زندگی شخصی او نیز به چشم می خورد که چگونه آنچه به ما می آموزد در زندگی خودش تأثیر داشته است. او در ۷ فصل از کتاب ما را با مسائل مهم زندگی آشنا می کند، مثل: “زندگی شما اثر هنری شماست، فلسفه سه گانه زندگی، اهمیت سکوت و آرامش، اهمیت رهایی از دلبستگی، رهایی از کار خسته کننده، مراقبه چه نکاتی را به ما می آموزد؟ وخیلی مطالب مفید دیگر. نامه ای به مردمانی که در سال ۲۰۸۸ در جهان زندگی خواهند کرد هم در این کتاب وجود دارد”. جملاتی از کتاب: “شما همانی می شوید که در تمام طول روز به آن می اندیشید. یک ساعت مراقبه معادل ۸ ساعت خواب معمولی است. به جز خداوند هیچ چیز از ذهن تو نیرومندتر نیست. به کارتان با تمام وجود عشق بورزید تا آنچه می خواهید را جذب کنید”.


۴۷- طرفداران شیفته؛ نویسنده/ کنت بلانچارد- شلدون باولز

شما باید بدانید در هر کسب و کاری که باشید، باید طرفداران شیفته برای خود پیدا کنید. در این کتاب مدیر ناحیه که با مشکلاتی روبرو شده بود با فردی به نام “چارلی” آشنا می شود و چارلی به مدیر ناحیه آموزش می دهد که چگونه باید طرفداران شیفته برای خود پیدا کند. در این داستان زیبا چارلی مدیر ناحیه را با چند تا از مشاغل آشنا می کند که برای خود طرفداران شیفته ایجاد کرده اند و داستان ادامه پیدا می کند تا او بیاموزد چگونه طرفداران شیفته پیدا کند. جملاتی از کتاب: “خدمات خوب همیشه نتیجه سیستم جذاب است. چشم انداز خود را دقیق در ذهن ببینیم. در اغلب مواقع خواسته های افراد مستقیما در گفته هایشان ظاهر نمی شود. ارائه دهید به علاوه یک درصد بیشتر”.


۴۸- چگونه دیگران را شیفته خود کنیم؛ نویسنده/ برایان تریسی- رن آردن

این کتاب باز یکی از شاهکارهای برایان تریسی و رن آردن است. کتاب ۴۰ فصل دارد و در هر فصل ۱ تا ۵ مورد موضوع مختلف مورد بررسی قرار می گیرد که باید چه اقداماتی انجام داد تا دیگران را شیفته خود کرد. تجربه های دو نویسنده نیز در کتاب وجود دارد و به فهم و زیبایی مطالب کاربردی آن می افزاید.


۴۹- چگونه مثل یک میلیونر فکر کنیم؛ نویسنده/ مارک فیشر

در این کتاب به ما گفته می شود: “سن، سطح تحصیلات، پول، زمینه خانوادگی و تجربیات کودکی بر خلاف ظاهرشان موضوع مهمی برای سعادتمند شدن ما نیستند”. در لابه لای مطالب مهم کتاب، زندگی افراد مشهور نیز به چشم می خورد، مثلا: “استیو جابز”، بنیانگذار شرکت اپل، هنگامی که اولین ۱ میلیون دلار خود را به دست آورد ۲۳ سال داشت و یا “چارلی چاپلین” یکی از هنر پیشگان متمول دنیا: او جوانی خود را در فقر و فلاکت و پرسه زدن در خیابان های لندن گذراند امّا نام خود را در تاریخ ماندگار کرد، یا “ادیسون” که قبل از ۱۶ سالگی مدرسه را ترک کرد. من این کتاب را که دارای ۷ فصل می باشد چندین بار مطالعه کردام و مطالب با ارزشی از آن آموختم.


۵۰- به سوی کامیابی ۴؛ نویسنده/ آنتونی رابینز

آنتونی رابینز کارش را به خوبی بلد است چون خودش هم مسیر موفقیت را از صفر شروع کرده و به موفقیت رسیده. در این کتاب در مورد تمام مباحثِ یک زندگی, مطالبی نوشته شده است. در پایان هر صفحه سوالاتی از ما پرسیده می شود تا به آنها جواب دهیم و پرسش کلید پاسخ به سوال های مهم زندگی است. این کتاب برای هر کس یک مشاوره عالی است و خیلی کمک ها به ما می کند.