محصول جدید+ نام جدید= موفقیت بی پایان

من شیفته شعرهای مجتبی کاشانیم
1395-04-01
اهمیت لوگو و نام تجاری
1395-04-01

محصول جدید+ نام جدید= موفقیت بی پایان

در این بازار شلوغ که رقابت در آن بسیار دشوار است، اگر کسب و کاری بخواهد شروع به کار کند مانند این است که وارد میدان شود و حلمن مبارز بطلبد. بیرون میدان رقبای سر سختی ایستاده اند و تعداد آنها خیلی زیاد است که آماده مبارزه با رقیب تازه به دوران رسیده هستند. اگر هم کسب و کار نوپا یکی دو تا از رقبا را از میدان بدر کند، رقبای بعدی سرسخت تر برای مبارزه آماده می شوند تا هر چه در چنته دارند را رو کنند و لحظه ای خواهد رسید که کسب و کار نوپا از خستگی مداوم در جنگ با رقبای قبلی به زمین می افتد و دیگر توان برخاستن ندارد و با شرمندگی میدان مبارزه را ترک می کند.

کسب و کارهای نوپا تنها در یک صورت می تواند وارد این میدان پُر از رقیب شوند و بدون کوچکترین مبارزه ای خود را پیروز میدان معرفی کنند و این در صورتی است که رقبا با دیدن هیبت کسب و کار نوپا به خود جرأت مبارزه با او را ندهد و پیش خود فکر کنند” او با این صلاح جادویی ما را به زمین می کوبد، مبارزه با او بی فایده است”.

صلاح جادویی کسب و کارهای نوپا در این دوران پُر از رقابت های دشوار این است: محصولی جدید “که ایده منحصربه فردی را در خود داشته باشد”، نامی ابداعی و جدید “که انگار از سیاره ای دیگر وارد زمین شده است”؛ اینجاست که می توان “موفقیت بی پایان” را برای کسب و کار نوپا پیش بینی کرد.

به مثال زیر دقت کنید:

در صنعت بستنی در کشور خودمان ایران، شرکت های بزرگی حضور دارند که عمر آن ها ده ها سال به بالاست، میهن، به تک، پاک و…

به نوعی بازار فروش بستنی را در دستان خود دارند. زمانی که به یک باره “آیس پک” به زمین فرود آمد توانست موفقیتی بی پایان را برای خود رقم بزند آن هم با ایده منحصر به فرد خودش”خوردن بستنی با نی” و نام زیبایش “آیس پک”. هر چند عوامل دیگری در موفقیت آیس پک نقش داشتند که یکی از مهم ترین آنها ورود به “صنعت فرانچایز” بود، ولی اگر بخواهیم از ریشه موضوع را کنکاش کنیم به همان محصولی جدید که ایده منحصربه فردی را در خود داشت و نامی متفاوت می رسیم.

پیشنهاد من به افرادی که به تازگی می خواهند محصول یا خدماتی را به بازار ارائه دهند این است که، مقاله بالا را فراموش نکنند؛ اگر می خواهید کارآفرینی موفق شوید و کسب و کاری پایدار و رو به رشدی داشته باشید صلاح جادویی که در بالا ذکر شد می تواند شما را موفق کند. از این نترسید که در کسب و کاری که می خواهید وارد شوید رقبای بزرگی دارید، همیشه به فکر این باشید که در صنعتی که می خواهید وارد شوید محصول و خدمات جدیدی ایجاد کنید و نامی منحصر به فرد بر روی آن بگذارید. اما این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید که محصول شما باید مورد استقبال مردم قرار بگیرد و تا حد ممکن از کم شروع کنید تا آرام آرام کسب و کار خود را گسترش دهید.

در پایان باز این مورد را تأکید می کنم که:

اگرمی خواهید با شرمندگی میدان رقابت را ترک نکنید، با محصول جدید و نامی جدید وارد میدان شوید/ محمد کارگر مزرعه ملا

۱۳۹۴/۳/۲۰

منبع:

مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *