رویاهایت را باور کن

حتی مولانا و حافظ هم
1395-04-01
غرور
1395-04-01

رویاهایت را باور کن

رویاهایت را باور کن:

در افسانه ای خواندم که:

مرد جوانی برای پیدا کردن گنج خود که آن را در خواب دیده بود به جستجو می پردازد و پس از تلاش های بسیار و پشت سر گذاشتن سختی های زیاد آن را پیدا می کند.

جبران خلیل جبران گفته است: ارزش انسان به داشته هایش نیست، به چیزی است که آرزوی به دست آوردنش را دارد.

در سال های دور نیز برای یکی از پیامبران ما اتفاق مهمی می افتد:

او در خواب رویایی بزرگی می بیند و آن را برای پدر خود تعریف می کند، پدر آن را به فال نیک می گیرد ولی از پسر خود می خواهد آن را برای برادرانش تعریف نکند. برادران به خاطر اینکه پدرشان بیشتر محبت پسر آخر را در دل داشت و او را بیشتر از آنها دوست می داشت تلاش می کنند که او را از پدر دور کنند و این کار را انجام می دهند. خلاصه سال ها گذشت تا اینکه پسر داستان ما با اینکه از خانواده دور بود ولی به مقامی بزرگ در شهری دور دست پیدا می کند. روزگاری خشک سالی فرا می رسد و برادران برای تهیه آذوقه به شهری می روند که پسر داستان ما درآنجا زندگی می کرد که برای خود جوان با عزت و احترامی شده بود. خلاصه اتفاقات مختلفی می افتد و یوسف پس از سال ها رویای خود را می بیند که به واقعیت تبدیل شده است.

اگرچه یوسف (ع) یکی از پیامبران بزرگ خداوند بود و با سختی و امتحانات زیادی دست و پنجه نرم کرد، هیچ گاه ایمان خود را نسبت به خداوند از دست نداد و رویای خود را به فراموشی نسپرد و آن را باور کرده بود تا زمانی که آن را به چشم دید.

رویاهای ما حد و مرزی ندارند، اگر آنها را باور کنیم حتما به آنها می رسیم، ولی نباید در میان راه جا بزنیم و خسته شویم و ایمان خود را به خداوند از دست بدهیم. درست است که حساب پیامبران با انسان های دیگر جداست، آنها از طرف خداوند برگزیده شده بودند و آنقدر ایمان قلبیشان به خداوند بالا بوده که توانسته اند بندگان خاص خدا باشند؛ اما آنچه ما باید از داستان زندگی آنها بیاموزیم مهم است: اینکه اگر رویایی داریم و به خداوند ایمان قلبی محکمی داشته باشیم و به او توکل کنیم و به نشانه هایی که خداوند برای رسیدن به خواسته مان به سمتمان می فرستد توجه کنیم و برای رسیدن به رویایمان با علم و دانش تلاش کنیم و در میانه راه جا نزنیم و خسته نشویم، حتما آن رویا به واقعیت تبدیل می شود.

عزیزی که این مقاله را می خوانی:

مهم نیست چه اهداف و مأموریتی در زندگی داری، به هرآنچه که فکر کنی و رویای آن را داشته باشی می رسی، کافیست تا آن را باور کنی و به خداوند ایمان داشته باشی و به او توکل نمایی و به نشانه هایی که از طرف خداوند برای رسیدن به خواسته ات می فرستد توجه کنی، سپس با علم و دانش تلاش کنی تا رویایت محقق شود و به یاد بسپار که نباید از روی منجنیق موفقیت پایین بیایی تا زمانی که او تو را پرتاب کند به بالا ترین حد ممکن از موفقیت.

پیامی از طرف خدا در قرآن به بندگان خود:

من فقط منتظرم تا تو از من بخواهی و به من توکل کنی و بعد برای رسیدن به رویاهایت با دانش و علم تلاش کنی، آن زمان معجزه ها من را در زندگی خود خواهی دید و به آنچه می خواهی می رسی؛ بدان که: الَّذینَ یُؤمِنونَ بِالغَیبِ؛ “پرهیزکاران” کسانی هستند که به غیب “آنچه از حس پوشیده و پنهان است‌” ایمان می‌آورند/بقره- خلاصه آیه ۳

۱۳۹۵/۲/۲۸

منبع:

مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

 

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *