دو دلیل مهم در نرسیدن به رویاها و اهداف و چگونگی عبور از آنها

قدرت عهدِ شباب، می توانست مرا تا به خدا پیش بَرَد
1397-09-23
خداحافظ پاییز
1397-09-23

دو دلیل مهم در نرسیدن به رویاها و اهداف و چگونگی عبور از آنها

دو مورد از دلایل نرسیدن به رویاها و اهداف “ترس ها” و “عادت ها” هستند

ترس از قدم برداشتن در مسیری جدید برای رسیدن به رویاها و اهداف

عادت به زندگی کنونی و دشوار بودنِ تغییر

اما به قول یکی از افراد فهیم: “تمام پیشرفت ها خارج از محدوده ی آسایش شما اتفاق می افتند” و این جمله کاملا درست است.

در هفته ای که گذشت برادرم، ویدیویی انگیزشی را نشانم داد و جمله ای از آن، خوب در خاطرم مانده است و آن این است:”اگر میخوای نتایجی رو بگیری که قبلا نگرفتی، باید کارهایی رو انجام بدی که قبلا انجام ندادی”، و این جمله به این معنی است که برای رسیدن به رویاها و اهداف باید عادت ها را رها کرد و از ترس ها عبور نمود.

پس برای رسیدن به رویاها و اهداف مان در زندگی باید ساحلِ آرام را رها کنیم و به دلِ دریای زندگی بزنیم تا به خواسته هایمان*رویاها و اهداف* برسیم و همانطور که شما عزیزان به خوبی می دانید: “کشتی در ساحل بسیار امن تر است ولی برای این ساخته نشده است”.

حال نکته ظرفیت این مقاله اینجاست:”برای رسیدن به خواسته هایمان چگونه از ترس ها و عادت ها عبور کنیم؟

دلایل رسیدن به خواسته هایتان را بنویسید و آنها را بهانه ی موفقیت و رسیدن به آن خواسته ها کنید؛ مثل اینکه: “اگر به این رویا و یا هدف نرسید چه اتفاقی می افتد و چه پیامدهای بدی در زندگی برایتان دارد؟ و اگر به آن رویا و هدف برسید چه چیزهایی خوب و عالی را به دست می آورید؟”. برای رسیدن به هر رویا و هدفی باید این کار را انجام دهید.

دقت داشته باشید که دلایل شما باید از ترس ها و عادت هایتان قوی تر باشند، باید شما را به هیجان آورند و شور و شوق در شما ایجاد کنند تا تحمل عبور از ترس ها و عادت هایتان را داشته باشید و این کار آسان می شود اگر رویاها و اهداف واقعا رویاها و اهداف شما باشند نه رویاها و اهداف دیگران. بسیار دیده ام و می بینم خیلی از افراد، رویا و هدفی را دارند که برای فرد و یا افراد دیگری است نه برای آنها. آیا این درست است که پرنده ای آرزو کند که ای کاش ماهی بود و یا ماهی آرزو کند که ای کاش پرنده بود؟؛ نه، هر موجودی با توانایی منحصربه فردی به این دنیا می آید، بنابراین بودن جای فردی دیگر کاملا اشتباه است و کلید باز نمودنِ قفلِ این مقاله همین است: “محال است هیچ انسانی رویا و اهدافی مخصوص به خودش نداشته باشد، باید رویاها و اهداف خود را پیدا نمود، برای رسیدن به آنها ترس ها و عادت ها را کنار گذاشت و در نهایت به آنها رسید”.

۱۳۹۷/۹/۲۳

منبع:

مأموریت+/ مقالات محمد کارگر مزرعه ملا

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *