برآورده نمودن یک آرزو

مأموریت+: هر انسانی برای خود آرزوهایی دارد و می خواهد به خیلی چیزها دست پیدا کند. عده ای تلاش می کنند و با توکل به خداوند بزرگ به آرزوهای خود می رسند، عده ای هم نه، نشسته اند و منتظر معجزه هستند که کسی پیدا شود و آرزوی آنها را برآورده کند، برخی هم نه، آرزویی می کنند که باید کسی آن را برای آنها برآورده کند و فردی که در توانش است آرزوی آنها را برآورده می کند و این موضوع چقدر زیباست.

“احسان قائم مقامی” استاد بزرگ شطرنج ایران طی سفر به اصفهان دقایقی را با “صالح قربانی”، کودک توانخواه معلول سپری کرد. روزی این کودک گفته بود: “آرزویش دیدن قائم مقامی و بازی با وی است”، به همین دلیل احسان قائم مقامی در کمتر از یک روز پس از رسانه ای شدن این موضوع، به اصفهان رفت تا این کودک معلول را به آرزویش برساند که “مهرداد پهلوان زاده”، رئیس فدراسیون شطرنج نیز در این سفر همراه وی بود.

استاد بزرگ شطرنج ایران، عکسی از این ملاقات در صفحه اینستاگرام خود قرار داد:

قائم مقامی در توضیح این عکس نوشته: “خوشحالی امروز صبح من از خنده های قشنگ و از ته دل صالح ساخته شد. من و مهندس پهلوان زاده*ریاست فدراسیون شطرنج* امروز صبح برای ساعاتی مهمان صالح قربانی و خانواده عزیزش بودیم. او اگرچه به واسطه بیماری نخاعی توانایی کامل جسمانی ندارد ولی وجودی دارد سرشار از انرژی و شور و نشاط. درست پنج ماه پیش وقتی من مهمان برنامه خندوانه بودم صالح به قدری عاشق شطرنج می شود و اصول ابتدایی این بازی را طی آموزش چند دقیقه ای من به کودکان کار با هوش فوق العاده خود آنقدر خوب و سریع فرا می گیرد که بزرگترین آرزویش می شود دیدار با احسان قائم مقامی پشت میز شطرنج!. او این آرزو را چنان زیبا و خواستنی بیان می کند که تحقق آرزوی او خواسته مردم دلدار و مهربان هم می شود تا جایی که حتی وزیر ورزش و جوانان بلافاصله پیگیر موضوع می شود و می خواهد هرآنچه لازم است انجام شود تا صالح به آرزویش برسد. آیین سپاس، ما را فرا می خواند به نگاهی پر از شور و عشق و امید همچون خنده های صالح”.

محسن قربانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد دیدار احسان قائم‌مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران با فرزندش در اصفهان اظهار داشت: “صالح خیلی دوست داشت که با قائم‌مقامی دیدار کند و ما تصمیم گرفتیم که فیلمی از صالح تهیه کنیم و آن را برای قائم‌مقامی بفرستیم”.

وی افزود: “یکی از دوستان ما این فیلم را در فضای مجازی قرار داد و این فیلم به سرعت در فضای مجازی پخش شد و مردم هم از احسان قائم‌مقامی درخواست کردند به دیدن صالح بیاید”.

وی ادامه داد: “این خبر به دست وزیر ورزش و جوانان رسید و ایشان هم از قائم‌مقامی درخواست کرد که آرزوی صالح را برآورده کند که بعد از این درخواست‌ها، احسان قائم‌مقامی تصمیم گرفت به همراه رئیس فدراسیون شطرنج به اصفهان بیاید.
پدر صالح قربانی گفت: قائم‌مقامی حدود یک ساعت در منزل ما بود و بعد از یک گفتگوی دوستانه، او فرزندم باهم شطرنج بازی کردند. احسان یک ساعت که مخصوص مسابقات شطرنج است را به عنوان هدیه به فرزندم اهدا کرد که صالح هم از این هدیه و این دیدار بسیار خوشحال شد”.

قربانی در مورد اهمیت ندادن به معلولان بیان داشت: “باید به این مسئله رسیدگی شود که چرا بین افراد سالم و افراد معلول تفاوت می‌گذارند و چرا این ۲ قشر باید از یکدیگر جدا باشند!؟. در سال‌های گذشته کشورهای دیگر این مسائل را تجربه کرده‌اند و پی بردند که افراد معلول نیز باید در سطح جامعه و در کنار سایر افراد حضور داشته باشند چون این‌ها با دیگران تفاوتی ندارند و فقط یک‌سری محدودیت دارند”.

وی افزود: “ما باید به معلولان کمک کنیم تا این محدودیت‌ها کم شود نه اینکه به محدودیت آنها اضافه شود و رسانه‌ها باید این مسیر را ادامه بدهند تا این موضوع از نظر فرهنگی جا بیفتد”.

مأموریت+: احسان قائم مقامی عزیز کار با ارزشی انجام داد و آرزوی کودکی را برآورده نمود، آرزوی کودکی که اگر حمایت شود می تواند حتی با شرایطی که دارد در ورزش شطرنج بدرخشد و اینگونه بیماری خود را تا جایی که می تواند شکست دهد. امیدواریم تمام قهرمانان ورزشی و دیگر قهرمان ها در هر کاری، به کودکان معلول توجه ی ویژه ای کنند تا آنها به زندگی امیدوار شوند. در اینجا از آقای “احسان قائم مقامی” بابت انجام این حرکت ارزشمند و جوانمردانه تشکر می کنیم و به ایشان می گوییم: “تو واقعا قهرمانی”.

منبع:

خبرگزاری ایمنا.

گردآوری، تکمیل و تنظیم:

سایت مأموریت+.

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *