با افتخار ساخت ایران

مأموریت+: افراد زیادی در کشورمان هستند که آستین های همت را بالا زده اند تا به سهم خود در پیشرفت کشورمان تأثیرگذار باشند. این بار تعدادی از فروشندگان به میدان آمده اند تا با فروش کالاهای ایرانی به جنگ با کالاهای خارجی بروند و از محصولات داخلی دفاع کنند؛ واقعا هم کارشان قابل تقدیر و تحسین است. حالا که بازار را محصولات خارجی در بر گرفته اند فروش محصولات داخلی قهرمان می خواهد، این بار به معرفی ۲ نفر از قهرمان های شجاع کشورمان می پردازیم.

یکی از آنها آقای “محسن شمس آبادی” است که مغازه متفاوتی در نقطه ای از غرب تهران دارد؛ ایشان در مغازه خود فقط جنس ایرانی می فروشند. مغازه ایشان نه در مرکز تهران است نه در مسیری پُر رفت وآمد، ولی او آستین همت را بالا زده به پشتوانه یک باور.

آقای شمس آبادی می گوید: “باور و اعتقاد در هر زمینه ای می تواند مشکل گشا باشد. باعث افتخار من است که در همچین منطقه ای سعی کردم که بازی های تولید داخل را بفروشم و واقعا مشتری که وارد مغازه می شود و من بازی های تولید ایران را به آنها معرفی می کنم یک شعف خاصی تو وجودم حس می کنم”.

گزارشگر: او حالا فقط مشغول تبلیغ و فروش ساخت ایران است.

– ان شاءالله شاید فرهنگ سازی باشد برای اینکه ادامه کارمان همکاران و دوستان ما این راه را ادامه بدهند.

گزارشگر: به شما چه کمکی می کند، آیا چرختان میچرخه اینجوری؟

– یک مقدار مشکل است، شکی توش نیست، بالاخره جا انداختن تولیدات داخلی و محصولات داخلی.

گزارشگر: ولی ۷ سال است تصمیم گرفته در این مسیر برای رفع نابسامانی مزمنی که خرید جنس خارجی به جانمان انداخته قدمی بردارد.

یکی از مشتریان می گوید: برادران و خواهران خودمان دارند زحمت می کشند و جوان های خودمان هستند.

گزارشگر: از همت آقای شمس آبادی تا اراده صاحب مغازه ای دیگر مسافت زیادی نبود؛ شمال تهران، روبه روی پارک ملت، در خیابان ولیعصر، محلی که جای لوکس ترین فروشگاه ها را دارد. از سال ۵۹ یعنی بیشتر از ۳۰ سال است که آقای “احمدی” در مغازه خود جنس ایرانی می فروشد؛ فقط جنس ایرانی. درست است آقای احمدی؟

– دقیقا و “با افتخار ساخت ایران”. خیلی موردها بوده که مشتری نبودند ولی با دیدن این شعار اومدن داخل تشکر کردن، یعنی در واقع این عرق ملی در وجود همه است.

گزارشگر: اینجا لوازم چوبی منزل، مبلمان و دکور، همگی با مواد ایرانی به دست طراح ایرانی سال هاست اطمینان مشتری را رقم زده اند.

یکی از مشتریان می گوید: کار خودم تولید بوده است، قدر کار ایرانی را می دانم؛ وقتی می بینم جنس خوب تولید کرده اند بیشتر خوشحال میشم.

گزارشگر: آقای احمدی فرمول پیچیده و خاصی را جلوی راهمان نمی گذارد فقط می گوید:

– یک فرمول خیلی ساده است: “شما باید جنس را با کیفیت، با کمیت درست و با قیمت مناسب در هر زمینه ای تولید کنید جواب میده”.

گزارشگر: تفکر حاکم بر این فروشگاه رقابت را پایه رشد می داند تلاشی ثمربخش برای سودی همگانی.

به گفته آقای احمدی: “مردم علاقه خاصی به کالای خارجی ندارند، علت استقبالشان فقط صرف نبودن کالای مشابه ایرانی است که در واقع همان کار را برایشان انجام دهد و کیفیت هم داشته باشد”.

گزارشگر: و مشکلی نیست که آسان نشود/ مرد باید که هراسان نشود.

آقای احمدی: با تمام سختی هایش دیگر نمی توانیم امروز بگوییم که سختی ۳۰ سال قبلمان را داریم، دیگر به هر حال رو غلتک افتادیم و کار را داریم انجام می دیم و خارج از این هم فکر نمی کنیم.

گزارشگر: نام و نشان این تفکر در شهرهای دیگر ایران هم هست؛ آنجا که برای تقویت غیرت ملی جز تولید داخلی نمی فروشند.

مأموریت+: باید همه چیز را از خودمان شروع کنیم، اگر می خواهیم تولید کشور به راه بیفتد و این راه افتادن مصادف شود با ایجاد اشتغال بیشتر و مصرف کالای داخلی، پس همه ما تأثیرگذاریم؛ فروشندگان به عنوان حلقه اتصال تولید داخلی به مردم و ما مردم به عنوان خریدار اجناس ایرانی. در پشت فروش یک محصول تنها سود مالی نیست، بلکه می تواند هدفی مقدس و ملی در  آن نهفته باشد: “حمایت از تولید ملی، حمایت از اشتغال افراد شاغل و پابرجا نگه داشتن شغل آنها، حمایت از اشتغال جوانان حال و آینده، حمایت از کارآفرینان کشور و…”. جدا از آقای محسن شمس آبادی و آقای احمدی که در اینجا آنها معرفی شدند و ما آنها را در مأموریت+ قهرمان می دانیم و امیدواریم با قدرت مسیر خود را ادامه دهند، تمام هموطنان دیگر را که در سراسر کشور به فروش فقط اجناس و تولیدات ایرانی مشغول هستند را قهرمان می دانیم و آنها را تحسین می کنیم. کسب و کارتان پُر رونق و رزقتان حلال قهرمان ها.

منبع:

خبر شبکه ۱/ گزارشگر، خانم زهرا چخماقی

گردآوری، تکمیل و تنظیم:

سایت مأموریت+.

مطالب مرتبط:

ستاره های دریایی

اقتصاد مقاومتی.

کمپین"دست های مهربان" سایت مأموریت+.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *